۱۱۰ خانه در اطراف رودخانه طالقان درگیر سیل شده است

فرماندار طالقان گفت: حدود ۱۱۰ خانه که در دو طرف رودخانه طالقان قرار داشتند درگیر سیل شده‌ و نیروهای خدمات رسان مشغول پاکسازی گل و لای هستند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز علی مهدوی با اشاره به خسارات سیل در طالقان اظهار داشت: خوشبختانه سیل اخیر خسارت جانی در پی نداشت ولی به معابر روستایی، باغات و مزارع مردم آسیب زیادی وارد شده که هنوز به طور قطعی نمی‌توان آماری در این خصوص ارائه داد.

وی افزود: سیل اخیر چند روستا از شهرستان طالقان را درگیر کرده ولی بیشترین شدت درگیری در روستای ناریان اتفاق افتاده است.

وی توضیح داد: نیروهای سپاه، بسیج، هلال احمر، ارتش و … از صبح روز جمعه ( هفتم مرداد) در روستاهای سیل زده حضور دارند و مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی افزود: حجم زیادی از گل و لای وارد واحدهای مسکونی روستای ناریان شده که برای تخلیه آن امکان استفاده از ماشین آلات وجود ندارد و این فرایند باید به صورت دستی انجام شود و به همین خاطر قطعا زمان بر خواهد بود.

مهدوی اضافه کرد: حدود ۱۱۰ خانه که در دو طرف رودخانه طالقان قرار داشتند درگیر سیل شده‌ و نیروهای خدمات رسان مشغول پاکسازی گل و لای هستند.

فرماندار طالقان ابراز کرد: خوشبختانه خدمات انشعابات مثل آب و تلفن و … روستا متصل شده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه تا پایان هفته بارش‌ها ادامه دارد، برآورد خسارات مالی که تخریب ۷۰ خودرو جزئی از آن است، بعد از اتمام بارندگی انجام می‌شود.

وی گفت: واحدهای مسکونی روستاهای سیل زده بیمه هستند ولی اغلب این واحدها دچار مشکل جدی نشده و صرفا گل و لای وارد آنها شده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.