ورود ابر واقعیت مجازی( متاورس )به گردشگری خوراک‌ رویای دنیای فراجهانی به واقعیت تبدیل می‌شود

رییس مرکز متخصصین گردشگری خوراک ایران گفت: ابر واقعیت مجازی( متاورس )به گردشگری خوراک‌ رویای دنیای فراجهانی به واقعیت تبدیل می‌شود

زهرا لاریجانی (وانیا) در گفت و گو با خبرنگار همگام با البرز اظهار داشت: بزودی گردشگری خوراک را در دنیای فراجهانی (متاورس) با قابلیت فروش آنلاین غذای مجازی خواهید دید. همه برندهای جهانی تا چند ماه آینده فروش آنلاین غذای مجازی و واقعی را در متاورس رقم خواهند زد.

پر‌وژه OneRare برای زنده کردن طراحی شده است. اولین متاورس جهان که غذا، بازی و NFTها را در یک اکوسیستم ترکیب می‌کند از زمان راه‌اندازی بسیار محبوب شده است؛ زیرا افراد، غذا و دوستداران بازی از فرهنگ‌های مختلف به جامعه می‌پیوندند تا غذا را در ابعادی کاملا جدید تجربه کنند.

نقش متاورس در صنعت گردشگری دارای فواید نهفته‌ای است. توریست‌ها با تجربیات واقعیت مجازی (VR) می‌توانند تخمین بزنند که یک سفر چقدر طول می‌کشد آنان نکاتی را مانند رزرو هتل، رزرو میز رستوران، انتخاب غذای مورد علاقه، زمان‌های رفت و آمد وسایل حمل‌ونقل و آشنایی با تعداد مکان‌های دیدنی و زمان مصرفی برای بازدید از هر کدام را در نظر می‌گیرند. هتل‌ها و رستوران‌ها می‌توانند با استفاده از تورهای VR به مشتریان خود اجازه دهند در مکان‌های تفریحی و رستوران‌های واقعی قدم بزنند. آژانس‌های مسافرتی می‌توانند به مشتریان خود با استفاده از تورهای واقعیت مجازی،تجربیات مشابه زندگی در مکان‌هایی که می‌خواهند به آن سفر کنند و همچنین در طول سفر غذاهای موردعلاقه شان را ارائه دهند.

مشتریان می‌توانند از طریق فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) برای انتخاب سفر و انتخاب غذای خود تصمیم‌گیری کنند. تجربه واقعه رزرو هتل، رزرو میز رستوران، انتخاب غذا، رفتن به رستوران‌ها، خرید از مراکز سوغات غذایی، مراکز تجاری و سایر خدمات سفر را برای آنان بسیار لذت بخش می‌کند. از این تجربیات می‌توانند به عنوان ابزاری برای تصمیمات خرید خود بهره مند شوند.

در ایران و در یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های زنجیره‌ای کشور مراسم رونمایی از نخستین متاورس گردشگری خوراک کشور و نیز رونمایی از موزه گردشگری خوراک رقم خورد. امید است همزمان با دومین رویداد ایران وگردشگری خوراک در سده نو شاهد افتتاح اولین شهر گردشگری خوراک در ایران توسط این مجموعه رستورانی باشیم.

همه‌گیرشدن دنیای دیجیتال متاورس با اعتمادسازی میان گردشگران و صاحبان رستوران‌ها و هتل‌ها می‌تواند صنعت کرونا زده گردشگری را متحول کند. شک نکنید که در دنیای متاورس کسی قرار نیست غذا بخورد اما ماجرا از این قرار است که صنعت غذا را به شکلی ملموس در پیش روی مردم قرار دهد. به این معنی که رستوران‌ها می‌توانند شعبه‌های مجازی خود را در فضای متاورس ایجاد کنند به این ترتیب مشتریان می‌توانند در فضای متاورس غذاها را مشاهده کنند و سفارش خود را با دید بازتر ثبت کنند. به عبارت دیگر از تجربه سفر دیجیتالی در متاورس می‌توان در خدمت صنعت مواد غذایی نیز استفاده کرد. تجربه مشاهده مجازی غذاهای مختلف قطعا با استقبال ‌مشتریان و گردشگران مواجه خواهند شد و خیلی بهتر از یک تصویر از غذاست که مثلا در یک سایت اینترنتی می‌توان‌ مشاهده کرد. شما می‌توانید مکان و حتی میز خود را براساس یک تور مجازی در متاورس انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید با سرآشپزهای مجازی درباره آماده‌سازی و مواد تشکیل دهنده یک غذای خاص گفتگو کنند و حتی مهمان می تواند از طریق یکسری حس گرهای خاص مزه وطعم غذا را بچشند.

بزودی متاورس در صنعت گردشگری خوراک تحول فوق‌العاده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.