ضرورت ساماندهی خانه‌مسافرهای غیر مجاز ساوجبلاغ

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: بیش از هزار خانه‌مسافر در قالب ویلا، خانه، سوئیت و آپارتمان در منطقه ساوجبلاغ به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند که لازم است ساماندهی شوند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز شهرام علی‌محمدی اظهار کرد: این خانه‌مسافرها ظرفیت خوبی برای اقامت گردشگران دارند و ساماندهی آن‌ها می تواند ضریب اشغال مراکز اقامتی استان را بالا ببرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: دستورالعمل خانه‌مسافرها در سال 95 تدوین و در سال 98 به روزرسانی شد که تاسیسات گردشگری خانه مسافر طبق دستورالعمل اجرایی ساماندهی شوند؛ اما این طرح به دلیل نداشتن تعامل با چرخه کسب و کار رایج گردشگری متاسفانه هنوز نتوانسته در کشور اجرایی شود.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه ساماندهی خانه‌‌مسافرها در دست اقدام است، اظهار کرد: برخی مجریان به عنوان بازوی اجرایی اداره کل برای ساماندهی خانه‌مسافرها اقدام می‌کنند که به شناسایی، آموزش، تشکیل پرونده و معرفی آن‌ها برای فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: بیش از هزار دستگاه آپارتمان، ویلا، سوئیت و خانه‌های ویلایی در این منطقه به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند که شناسایی نشده‌اند و در سامانه‌هایی مانند دیوار و سایت‌های اجاره به ثبت آگهی پرداخته و فعالیت می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنان از وجود برخی معضلات چون کلاهبرداری‌های اینترنتی و رعایت نشدن استانداردهای هتلی و پشتیبانی به دلیل نبود نظارت به این اقامتگاه‌های فاقد مجوز خبرداد.

وی  ادامه داد: چنانچه صاحبان این تاسیسات گردشگری نسبت به دریافت مجوز اقدام نکنند با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد. همچنین متقاضیان دریافت مجوز خانه‌ مسافرها می‌توانند با شماره تلفن 32829113 تماس حاصل فرمایند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.