وام مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی البرز گفت: بنیاد مسکن وام‌های مقاوم سازی را برای بافت‌های فرسوده در برنامه دارد که امسال مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شده و اگر تخصیص یابد آماده عملیاتی شدن است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز امین کتابی نژادیان در حاشیه بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن در روستاهای استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: البرز به استناد سرشماری سال ۹۵ دارای ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار است. بنیاد مسکن به استناد قوانین برنامه ششم توسعه و قوانین مجلس وظیفه تهیه و اجرای طرح‌های هادی را در سطح استان و در سطح روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارد بنابراین امسال حدود ۴۴ میلیارد تخصیص اعتبار برای این منظور انجام و در ۸۸ روستا عملیات اجرای پروژه انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تعداد ۲۹ روستا از جمله روستای احمد آباد بازنگری انجام شده که با مشارکت اهالی و اعتباراتی که توسط دولت تخصیص داده شده عملیات اجرایی صورت گرفته است.

کتابی نژادیان با اشاره به اینکه بلوار روستای احمدآباد در سال جاری بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعتبار داشته است، گفت: بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع آسفالت و عملیات جدول گذاری و خاکریزی به صورت مشارکتی توسط دهیاری و عملیات آسفالت توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

وی افزود: امسال حدود ۴۴ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که شامل احداث پارک کودک، پیاده رو سازی، بهسازی معابر، اقدامات برای بهبود کالبد روستاها و افزایش کیفیت زندگی روستاییان بود .

وی افزود: معابری که کاربری عمومی دارند و به مساجد، خانه بهداشت و مدرسه ختم می‌شوند در اولویت کاری قرار دارند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی البرز با اشاره به اینکه در بسیاری از روستاها اقدامات انجام شده، تصریح کرد: در روستای احمدآباد نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۹۳ ورود کرده و بالغ بر ۳۱ هزار متر مربع عملیات بهسازی معابر را انجام داده که حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ تومان مجموعا در این روستا هزینه شده است.

کتابی نژادیان با بیان اینکه این روستا حدودا ۵۰۷ خانوار و ۱۶۰۰ نفر جمعیت دارد، اظهارکرد: بنیاد وام های مقاوم سازی را برای بافت‌های فرسوده در برنامه دارد که امسال مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شده . اگر تخصیص یابد آماده عملیاتی شدن است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.