۲۴ دستگاه در بحث پیشگیری و مقابله با اعتیاد مسئولیت دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز گفت: دشمنان از پیروزی انقلاب تا کنون هجمه‌های زیادی به ایران وارد کرده و یکی از این موارد تلاش برای درگیر کردن مردم با معضل اعتیاد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سردار حسینی در نشست مطبوعاتی روز شنبه چهارم تیرماه که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: به جز دهه ۶۰ که به دلیل باورهای اعتقادی و مذهبی آمار درگیری با اعتیاد کاهش داشت، در سایر دهه‌ها با افزایش آمار معتادین مواجه بودیم.

وی ادامه داد: دشمنان از پیروزی انقلاب تا کنون هجمه‌های زیادی به ایران وارد کرده و یکی از این موارد تلاش برای درگیر کردن مردم با معضل اعتیاد بوده است.

این مسئول تاکید کرد: هرچند ایران همسایه کشوری مثل افغانستان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های مواد مخدر است ولی با تلاش‌های صورت گرفته بیشترین کشفیات محوله‌های مواد مخدر در ایران اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به موقعیت ویژه استان البرز توضیح داد: مهاجرپذیر بالا، وجود چهار زندان بزرگ و  همجواری با پایتخت باعث شده بحث اعتیاد در این استان با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.

سردار حسینی ابراز کرد: در حال رایزنی برای ایجاد شرایطی جهت انتقال چهار زندان به فضایی خارج از استان هستیم تا از این طریق شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی و نقش مهم رسانه ها در آگاه سازی جامعه از خطرات اعتیاد افزود: پیشگیری بهترین راه مقابله با اعتیاد است و در این خصوص نقش خانواده و رسانه ها بسیار پررنگ است.

وی توضیح داد: وقتی فردی درخانواده از لحاظ روانی و سایر نیازها تامین باشد و خانه را جای امنی برای خود بداند کمتر سمت مصرف مواد مخدر کشیده میشود.

سردار حسینی ابراز کرد: با توجه به اینکه اغلب مردان به خاطر تامین معیشت خانواده ناچارند وقت زیادی را در بیرون ازمنزل سپری کنند، مادران نقش تعیین کننده ای در پرورش فرزندان و آگاه سازی آنها از آسیب های اعتیاد دارند.

وی ادامه داد: درکنار خانواده و رسانه، دولت مسئولین هم باید نقش خود را در مقابله با اعتیاد به خوبی ایفا کنند تا قطعه این پازل به درستی کامل شود.

این مسئول تاکید کرد: در مجموع ۲۴ دستگاه در بحث پیشگیری و مقابله با اعتیاد مسئولیت دارند که هر یک باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.