روزانه بیش از ۵۰۰ کامیون و خودرو حمل زباله در جاده قزلحصار و حلقه دره تردد می کنند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: بنا به دستور استاندار البرز، شهرداری کرج و سایر شهرداری‌های استان موظف به مدیریت زباله از مبدا تا محل بازیافت و دفن شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز مجید درگی  ظهر امروز در حاشیه پاکسازی جاده قزلحصار و حلقه دره از زباله‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزانه بیش از ۵۰۰ کامیون و خودرو حمل زباله در جاده قزلحصار و حلقه دره تردد می کنند که در ماه‌ها و سال‌های گذشته بخشی از این پسماندها در طول مسیر پراکنده شده و مشکلات زیست محیطی به وجود آورده است.

وی افزود: امروز با همت و تلاش شهرداری های کرج و چهارباغ شاهد پاکسازی این مسیر از زباله‌ها و پسماندها هستیم و این حرکت آغازی برای مدیریت پسماندها در جاده قزلحصار و حلقه دره خواهد بود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه تاکنون مدیریت بازیافت زباله‌ها به رغم هزینه‌های هنگفت برای خرید و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات در حلقه دره البرز انجام نشده است، گفت: این امر سبب هدر رفت ارزش اقتصادی پسماندها و مشکلات زیست محیطی در استان شده است.

درگی عنوان کرد: بر همین اساس بنا به دستور استاندار البرز، شهرداری کرج و سایر شهرداری‌های استان موظف به مدیریت زباله از مبدا تا محل بازیافت و دفن شده‌اند تا شاهد مشکلات زیست محیطی نباشیم ضمن آنکه پسماندها ارزش افزوده پیدا خواهند کرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست البرز تاکید کرد: طرح مدیریت پسماندها با جدیت در استان دنبال خواهد شد ضمن آنکه آموزش مردم برای مراقبت از طبیعت و امتناع از ریختن پلاستیک در محیط زیست  در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

درگی گفت: امروز ساکنان شهرک ابریشم البرز که ماه‌ها از وضعیت نامطلوب زیست محیطی به ستوه آمده بودند شاهد محیطی پاک و عاری از پلاستیک بودند و از این پس خودروهای حمل زباله باید طبق استانداردهای لازم مبادرت به حمل پسماندها کنند تا شاهد پراکنده شدن  پلاستیک ها در محیط زیست نباشیم .

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.