تورهای صنعتی البرز با اولویت صنایع دانش بنیان برگزار خواهد شد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز از برگزاری تورهای صنعتی در راستای استفاده از تجربیات واحدهای موفق و خلاق و همچنین مشورت و رایزنی جهت خلق طرح و ایده نو با حمایت این شرکت در سال 1401 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز حمیدرضا عقاب نشین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک های صنعتی البرز، برگزاری تورهای صنعتی به منظور آشنایی مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی جهت ارائه خدمات به این واحدها است.

وی تبادل تجربیات، آشنایی با عوامل موفقیت و افزایش بهره‌وری را از دیگر اهداف برگزاری تورهای صنعتی دانست و افزود: در برگزاری تورهای صنعتی به موضوعاتی از جمله تولید محصول جدید با به کارگیری فناوری های جدید، ارتقا سطح کیفی و استفاده از استاندارد های جدید و نیازهایی که واحدهای صنعتی به مطالعات و اطلاعات بیشتر دارند پرداخته می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز استفاده از تجربیات شخصی برای پیشرفت یک واحد صنعتی را غیرممکن دانست و افزود: استفاده از تجربیات واحدهای موفق و خلاق و همچنین مشورت و رایزنی می‌تواند طرح و ایده نو ایجاد کرده و باعث پیشرفت و موفقیت شود.

به گفته «عقاب نشین» صنعتگران و تولید کنندگان در قالب تورهای صنعتی می‌توانند از واحدهای تولیدی با زمینه فعالیت‌های مشابه خود بازدید کرده و در جریان آن به تبادل اطلاعات، تجارب و هم‌رسانی فناوری بپردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز اضافه کرد: با حضور واحدهای صنعتی و تولیدی در تورهای صنعتی، علاوه بر آشنایی آنها با راهکارهای موفقیت آمیز در حیطه کاری خود، زمینه ایجاد تبادل‌نظر در عرصه صنعت و بالا بردن توان علمی مدیران و صاحبان صنایع نیز فراهم می‌شود.
بنا به گفته این مقام مسئول در سال 1400 با شرکت 316 تولیدکننده، صنعتگر و کارآفرین 20 تور صنعتی در شهرکهای صنعتی استان البرز برگزار شده است.
وی اضافه کرد: از 20 تور صنعتی برگزار شده 12 مورد آن خارج از استان و 8 مورد آن در داخل استان برگزار شده است.
«عقاب نشین» در پاسخ به این سئوال که علاوه بر انتقال دانش و فناوری آیا برگزاری این تورهای صنعتی، دستاوردهای اقتصادی نیز داشته اند تصریح کرد: برپایی این تورهای صنعتی تاکنون منجر به انعقاد 54 تفاهم نامه همکاری و اقتصادی مابین واحدهای تولیدی استان البرز و دیگر استانهای کشور شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون با استانهای شاخص صنعتی همچون فارس، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سمنان، قزوین و زنجان تورهای متعددی برگزار کرده ایم که بیشتر آنها در عرصه صنایعی چون پوشاک، غذایی، شیمیایی، آرایشی و بهداشتی بوده اند.
«عقاب نشین» درباره هزینه برگزاری این تورها افزود: به منظور تشویق تولیدکنندگان جهت حضور در این تورها ۷۰ درصد از هزینه این تورهای صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی البرز پرداخت می‌شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: در سال جاری با توجه به شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» بصورت ویژه در راستای معرفی، تعامل و هم افزایی با صنایع دانش بنیان اقدام خواهیم کرد و تورهای صنعتی ما نیز با همین اولویت برگزار خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.