پویش هر دانش آموز مراقب یک همکلاسی در مدارس البرز کلید خورد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: پویش « هر دانش آموز مراقب یک همکلاسی » در بستر شاد مدارس این استان ویژه چهارشنبه آخر سال کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز فرشید علیزاده در جمع خبرنگاران استان البرز با اشاره به اینکه در این پویش ۷۱ هزار نفر از دانش آموزان سفیر سلامت مدارس البرز مشارکت ویژه دارند، افزود: در این پویش دانش‌آموزان از خود و همکلاسی‌هایشان در چهارشنبه آخر سال مراقبت می کنند.

وی هدف از راه اندازی این پویش را حفظ سلامتی دانش آموزان و پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال ذکر کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در این پویش از اولیا درخواست می کنند در راستای حفظ سلامت دانش آموزان همراه فرزندانشان باشند،خاطرنشان کرد: در چهارشنبه آخر سال از تجمعات غیرضروری و حضور در امکان شلوغ خودداری کنند.

علیزاده یادآورشد: این آگاهی‌بخشی‌ها به منظور هر چه بهتر برگزار شدن چهارشنبه سوری است تا شاهد اتفاقات ناگوار در این روز برای خانواده‌ها و دانش آموزان نباشیم.

وی ادامه داد: در قالب این پویش مراقبین و سفیران سلامت در مدارس اقدام به تولید محتوای آموزشی و فرهنگی به زبان قلم، هنر و فناوری، آسیب ها و حوادث ناشی از مواد محترقه در روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه سوری را برای دانش آموزان کرده اند.

وی گفت: چهارشنبه ‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در سال های اخیر به دلیل عرضه برخی مواد منفجره غیر استاندارد به بازار همواره با حوادث مختلف جانی و مالی روبرو بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز،یادآورشد: حدود نیمی از آسیبهای ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، سوختگی است افزود: دست، چشم و پا بیشترین نقاط آسیب پذیر بدن در این حوادث گزارش شده است و آسیبهای چشم حتی ممکن است منجر به نابینایی شود.

وی تاکید کرد: کارشناسان هلال احمر و اورژانس نیز در راستای آگاهی‌بخشی و ارائه دانش لازم برای مواجهه منطقی دانش‌آموزان در چهارشنبه آخر سال در بستر شاد و حضوری مدارس اقدام به آموزش نکات لازم می کنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.