جزئیات سومین پرونده کثیرالشاکی در استان البرز اعلام شد

رئیس دادگستری ساوجبلاغ گفت: جلسه رسیدگی به یک پرونده کثیرالشاکی دیگر با موضوع فروش آپارتمان با شکایت ۵۰۰ نفر از مالباختگان به ریاست قاضی «حسین سعیدی» در شعبه ۱۰۴ کیفری دو شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز مهدی محمدی رئیس  در مورد رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی فروش مسکن مهر در ساوجبلاغ  با بیان اینکه این دادگاه سومین پرونده کثیرالشاکی در استان و دومین پرونده در ساوجبلاغ  است که قبل از پایان سال 1400 در این حوزه قضایی رسیدگی شد به نحوه شکل‌گیری این پرونده کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: یکی از شرکت‌های پیمانکاری در شهر جدید هشتگرد، واحدهای آپارتمان متعلق به «شرکت عمران هشتگرد» را به حدود 500 نفر واگذار کرده و با اخذ مبلغ حدود 88 میلیارد تومان، مرتکب فروش مال غیر شده بود.

وی افزود: بعد از انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرا، کیفرخواست برای 11 نفر از متهمان پرونده صادر و جلسه رسیدگی به صورت علنی در دادگستری ساوجبلاغ برگزار شد.

رئیس دادگستری ساوجبلاغ با بیان اینکه یکی از ابتکارات انجام شده در این پرونده استماع اظهارات شاکیان از طریق سامانه الکترونیکی بود اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای شکات و اینکه برخی از آنها ساکن سایر استانها بودند ترتیبی اتخاذ شد که تعدادی از آن‌ها به صورت مجازی در جلسه حضور داشته باشند و به صورت برخط و از طریق سامانه‌های الکترونیکی بتوانند جلسه رسیدگی را دنبال کنند و حتی بتوانند با گذاشتن پیام اظهارات خود را مطرح کنند.

محمدی متذکر شد: این اظهارات به صورت برخط توسط قاضی رسیدگی کننده بررسی و در صورت لزوم از متهم راجع به اظهارات مالباختگان تحقیق می شد، این یکی از ابتکاراتی بود که دادگستری استان البرز در رسیدگی به پرونده‌های کثیر الشاکی انجام داد.

وی درباره موعد اعلام رای دادگاه ، گفت: به زودی و در مهلت مقرر قانونی رای مقتضی پرونده صادر خواهد شد.

تماس با ما

انتهای پیام/شراه کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.