وعده نظام بانکی در رفع چالش های قانون جدید چک عملی نشده است

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گذشت یک سال از عملی نشدن وعده های مدیران نظام بانکی در رفع انبوه مشکلات ناشی از اجرای قانون جدید چک را مورد گلایه قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز یداله مالمیر با اشاره به اتلاف وقت و سرگردانی فعالان اقتصادی در بستر اجرای قانون جدید چک ، بر ضرورت چاره اندیشی برای رفع این چالش تاکید کرد و اظهار داشت: اثرات منفی و زیانبار اجرای قانون جدید چک مدت هاست فعالان اقتصادی را با چالش جدی مواجه کرده است‌، لذا از مدیران بانک مرکزی انتظار داریم برای افکار سنجی وکسب نظرات و پیشنهادات مردم در خصوص تداوم و یا توقف اجرای این قانون وارد صحنه شوند و این مهم را در دستور ویژه کار قرار دهند.

وی افزود: بخش خصوصی باور دارد که قانون جدید چک با آرا و نظرات متخصصان و کارشناسان نخبه تهیه و تدوین شده است، اما متاسفانه اکنون با گذشت ماه ها شاهد عدم‌ موفقیت این قانون در مرحله اجرا مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: منطق حکم می کند‌ مدیران‌ نظام بانکی‌ با بهره گیری از دیدگاه و نظرات فعالان اقتصادی و سایر مردم که هر روز در مراجعه به بانک ها با اتلاف وقت ناشی از اجرای قانون جدید چک مواجه هستند‌، برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با استناد به اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در نشست ۲۴ آبان سال جاری این کمیسیون که با حضور رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، لزوم رفع مشکلات این قانون مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: رییس کل بانک مرکزی درآن نشست وعده داد برای رفع چالش های اجرای قانون جدید چک، تا پایان دی‌ماه جاری تصمیمات جدیدی را اتخاذ و به مرحله اجرا در آورد.

مالمیر به مدیران بانک مرکزی توصیه کرد با توجه به خود نمایی مشکلات کنونی حاکم بر اقتصاد کشور، ضروری است، حتما نظرات مردم برای رفع چالش های این قانون مد نظر قرار گیرد و اجرای آن به زمانی موکول شود که به پویایی اقتصاد کشور دست یافته باشیم.

تحول در‌اقتصاد کشور مستلزم آگاهی از افکار عمومی است

وی تصریح کرد: در دنیای امروز اجرای تصمیمات با تکیه بر آگاهی از افکار عمومی به ویژه دربحث اقتصاد مورد توجه دولت ها قرار دارد، چرا که بهره گیری از افکار عمومی و بررسی نظرات مردم در ابعاد گوناگون بستر را برای پیش بینی نتایج حاصل از رخداد های آینده فراهم می آورد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز تصریح کرد: تا زمانی که برخی مدیران جامعه به اشتباه تصور کنند که در اجرای قوانین و دستورالعمل ها نیازی به دیدگاه افکار عمومی و استفاده از نظرات مردم را ندارند، جامعه همچنان مجبور خواهد بود چالش هایی نظیر مشکلات اجرای قانون جدید چک را تحمل کند.

نظرات مردم در تصمیمات اقتصادی مورد توجه قرار گیرد

مالمیر با تاکید بر لحاظ کردن نظرات مردم در اتخاذ تصمیمات گفت: طی سال های دور و نزدیک شاهد این واقعیت تلخ بودیم که برخی مدیران در اجرای قوانین، دستورالعمل ها و بخشنامه های اقتصادی به نظرات و دیدگاه های فعالان این بخش اهمیت نمی دادند و هر آنچه که مورد نظر خودشان بود به مرحله اجرا در می آوردند.

وی ادامه داد: به عنوان شاهد‌ مثال طی سال های اخير بی اعتنایی مدیران نسبت به نظرات و دیدگاه های فعالان اقتصادی با اتخاذ تصمیمات زیانباری در بستر اقتصاد از جمله اجرای پروژه ارز ۴۲۰۰‌ تومانی همراه شد.

وی گفت: اگر دولت گذشته نظرات و فریاد اعتراض بخش خصوصی در بحث زیان های ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی را مورد توجه قرار می داد، امروز شاهد روانه شدن هزاران میلیارد دلار از بودجه بیت المال به جیب رانت خواران نبودیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در ادامه این گفتگو سیاست دولت سیزدهم‌ در بهره گیری از نظرات فعالان بخش خصوصی را حرکتی راهگشا در رفع چالش های اقتصادی عنوان کرد.

راه اندازی واحدهای تعطیل شده اقدامی راهگشا در تقویت اقتصاد است

مالمیر گفت: دستور رئیس جمهور در فعال کردن واحد های تولیدی که بعضا سال ها تعطیل بودند را نشانه استفاده از نظرات بخش تولید در سفرهای استانی ایشان و اقدامی مهم و کارآمد‌ در تقویت اقتصاد کشور ذکر کرد.

بخش خصوصی حامی برنامه های اقتصادی دولت است

وی ضمن اعلام حمایت فعالان و کارآفرینان بخش خصوصی از برنامه های دولت سیزدهم‌ در بستر تحول در اقتصاد کشور‌ ، اظهار امیدواری کرد: این اقدامات با رفع مشکلات ناشی از گرانی، گرانفروشی و مهار تورم همراه شود تا ضمن رفع ناهمواری ها در مسیر پر پیچ‌ و خم تولید و صادرات، تقویت در حد انتظار بنیه اقتصادی جامعه را تجربه کنیم.

http://پایگاه خبری همگام با البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.