افزایش هوش هیجانی در کودک از دیگر نتایج فعالیت در حوزه گردشگری است

معاون گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: افزایش هوش هیجانی در کودک از دیگر نتایج فعالیت در حوزه گردشگری است.

مرتضی نیکرو در حاشیه دومین روز برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان البرز  در گفت و گو با خبرنگار همگام با البرز اظهار داشت: با توجه به اینکه گردشگری کودک به دلیل آن که نوعی توسعه انسانی محسوب می شود، از منظر کشورهای پیشرفته حائز اهمیت بسیار است، عنوان کرد: ما سعی کرده ایم محلی برای اوقات فراغت کودکان در غرفه استان البرز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین مرحله رشد و شکل گیری هویت فردی و اجتماعی در دوران کودکی اتفاق می افتد، افزود: باید به این نکته توجه کرد که گردشگری کودک چه نقشی بر شکل گیری هویت افراد می گذارد .

وی با یان اینکه کودکی که با گردشگری آشنایی دارد بهتر می تواند خود، محیط و کشورش را بشناسد و در نتیجه به هویت اصلی و ملی خود دست یابد، عنوان کرد: زمینه آشنایی کودک با میراث تاریخی نقش بسیار مهمی دارد، کودک با گذشته خودش آشنا شده و بهتر می تواند به آینده خود مسلط شود.

معاون گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه آشنایی با هویت ملی در بسیاری از جنبه هه تأثیر دارد، خاطر نشان کرد: افزایش هوش هیجانی در کودک از دیگر نتایج فعالیت در حوزه گردشگری کودک است و هرچه کودک در معرفی مراودات و مناسبات اجتماعی قرار بگیرد هوش هیجانی او بهبود یافته و کنش و واکنش بهتری خواهد داشت.

نیکرو فرهنگ‌سازی در زمینه گردشگری و آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی را یکی از موضوعات مهم تربیتی کودکان بیان کرد و گفت: ما نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و باید یک کار ریشه‌ای کنیم که در این میان آموزش و پرورش نقش اساسی و مهمی دارد.

وی دررادامه با یان اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگر فقدان تورهای گردشگری برای کودکان و نوجوانان در رده های سنی مختلف حس می شود، گفت: تغییر سبک زندگی در ایران، تبدیل خانواده های گسترده به خانواده های هسته ای، رشد فزاینده مهاجرت و شهرنشینی، گسترش آپارتمان نشینی، فقر حرکتی کودکان و پدیده ای به نام «سندرم دوری از طبیعت» و بسیاری عوامل دیگر که موجب شکل گیری نیازی در جامعه شده است که ایده سفر و به ویژه طبیعت گردی کودکان را به راهی برای رفع گوشه ای از این دست نیازها تبدیل کرده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهی پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.