‌شب عید ۱۴۰۱ مشکل کمبود مرغ نداریم

قائم مقام مرغداران گوشتی کشور گفت: ظرفیت جوجه ریزی مرغداری های کشور به ۱۳۰ میلیون قطعه رسیده ‌و شب عید نیز مشکل تامین مرغ نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز عطاالله حسن‌زاده در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، شیلات و زنبورداری کشور در مرکز تجارت بین‌الملل نیاوران ساری با بیان اینکه ظرفیت جوجه‌ریزی سالن‌های مرغداری کشور به 130 میلیون قطعه رسید‌، اظهار داشت: از این میزان جوجه ریزی، 125 میلیون قطعه تولید داخلی است و فقط 5 میلیون قطعه وارداتی است.

وی از رشد چشم‌گیر تولید جوجه یکروزه در کشور خبر داد و افزود: با توجه به شرایط مساعد جوجه ریزی، پیش بینی می‌شود که امسال برای تامین مرغ شب عید مشکلی نداشته باشیم.

قائم مقام مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه برآورد قیمت تمام شده مرغ هم اکنون هر کیلو 19 هزار و 700 تومان است اما برخی مرغداران پائین تر از این قیمت نیز عرضه می‌کنند، گفت: شرایط تولید مدتی است مناسب شده و فضای آن مهیاست.

حسن‌زاده توان تولید مرغ در مازندران را 13 درصد از کل تولید کشور اعلام و تصریح کرد: 33 درصد جوجه یک روزه کشور در مازندران تولید می‌شود و بالای 50 درصد مرغ اجداد کشور در مازندران قرار دارند.

وی با بیان اینکه صنعت مرغ کشور نیاز به بازسازی و اصلاح ساختار دارد، یادآور شد: برپایی نمایشگاه تخصصی اینچنینی فرصت مناسبی است تا دست‌آوردهای جدید این صنعت برای بهره‌برداران آن عرضه گردد.

رحمانی مجری نمایشگاه دام، طیور ، شیلات و زنبورداران نیز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ساری، با بیان اینکه 50 شرکت برتر کشور در بخش دام، طیور، شیلات و زنبورداری آخرین دست‌آورد خود را در این نمایشگاه عرضه کردند، اظهار داشت: از ساعت 16 عصر تا 21 هر شب تا جمعه نمایشگاه به روی بهره برداران این صنعت و علاقه‌مندان باز است.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای دانش بنیان صنعت دام، طیور، شیلات و زنبورداری کشور در این نمایشگاه عرضه شده است، گفت: بزرگترین تولیدکنندگان زنبور، و شیلات شمال کشور از بندر انزلی تا گرگان، توانمندی شیلاتی خود را به نمایش گذاشتند‌.

تماس با ما

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.