رسانه ها اتاق فکر و قلب تپنده هر جامعه ای محسوب می شوند

دیدار اعضای خانه مطبوعات شهرستان آبیک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش همگام با البرز عباس دادخواه شهردار آبیک ضمن تسلیت ایام شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا (س )گفت: رسانه ها در حکم و مثابه قلب جامعه بوده و هر رگی که از آن می‌گذرد از داخل این قلب عبور کرده و در همه شهروندان‌ و تأثیر گذارد.

وی  بیان کرد: رسانه به ما یاد ميدهند به چه فکر کنیم و در این خصوص وظیفه بزرگی بر گردن رسانه ها است.

وی بیان کرد: شهر آبیک نیز همچون سایر شهرها مشکلات و توانمندی هایی دارد که توانمندی ها را باید تبدیل به فرصت کرد و رسانه ها به عنوان اتاق فکر نقشی بی بدلیل در این زمینه به عهده دارند.

این مسوول با اظهار این مهم که شهرداری باید درآمدهای پایدار داشته باشد در بخشی دیگر با اشاره به ظرفیت های مختلف شهر آبیک از جمله گردشگری گفت: در تعامل با رسانه ها باید پتانسیل های شهر را معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: برای ایجاد امید در کشور و مردم نیاییم بیشتر بر ضعف ها تکیه کنیم بلکه با تکیه بر پتانسیل ها تلاش کنیم که سرمایه گذاران را جذب کنیم چرا که تنها با همدلی مردم، رسانه ها و مسوولان این‌مشکلات بدون شک رفع خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت هاي گذشته بیان کرد: در شهر آبیک قبلا اتفاقات خوبی افتاده و شهرداران شوراهای قبل نیز فضاهای خوبی ایجاد کردند و مشکلات موجود با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها بوجود آمده و باید جانب انصاف را مورد رعایت قرار دهیم.

وی با اشاره به مشکل آسفالت در آبیک گفت: در موضوع آسفالت همان‌طور که بیان شد باید تدابیری جدی انجام داد، و در ادامه این موضوع در راستای انجام جهاد آسفالت در حال رایزنی با شورا هستیم و لکه گیری های بسیاری نیز در این مدت در سطح شهر اتفاق افتاده است.

این مسوول تاکید کرد: در بحث لکه گیری تلاش های بسیاری کرده ایم و در سال ۱۴۰۱ خیابان های اصلی و فرعی شهر را در زمینه آسفالت حداقل به نقطه مطلوبی خواهیم رساند.

شهردار آبیک همچنین از رسانه ها خواست نقطه نظرات مردم را به خادمان خود در شهرداری انعکاس دهند، وی افزود: در گذشته و در سنوات قبل این امر در روابط عمومی مغفول مانده بوده که خوشبختانه این مهم هم اکنون مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

دکتر دادخواه در بخشی دیگر از این نشست با طرح این مهم که برای شهر چگونه درآمدزایی کنیم اصل است، بیان کرد:در این خصوص شیوه نامه ای را به شورای شهر ارسال گردیده و در این راستا بحث های سرمایه گذاری نیز آغاز شده است.

دکتر دادخواه اظهار کرد: ما برنامه ۵ ساله ای را برای شهر آبیک در حال تدوین و ثبت ملی آن هستیم و همچنین چشم‌انداز ۲۰ ساله را نیز مد نظر داریم.

دادخواه با بیان این که از تمام ارگان ها نیز درخواست داریم موارد مورد نظر خود را مطرح کنند از شهروندان و نخبگان شهر خواست شهرداری را در کمیته های فرهنگی مورد یاری و کمک قرار دهند.

وی مطرح کرد: موضوعات در کمیسیون فرهنگی در ابتدا با تدوین برنامه ها و چشم‌اندازها مشخص و در دبیرخانه دائمی شهرداری موارد مطرح و مورد پیگیری قراررمی گیرد.

وی افزود: در این راه از رسانه ها می خواهیم در کنار ما بوده و با ایده های نو کمک کنند به نقاط مطلوب دست یابیم.

شهردار آبیک در محوری دیگر از این نشست اظهار کرد:معضلات اجتماعی بسیاری در شهر وجود دارد و تنها مشکلات عمرانی نداریم و در بحث اعتیاد باید با جدیت ورود کنیم و از تجاربی که در دنیا وجود دارد استفاده نماییم و در کنار بهزیستی کمک کنیم این مشکلات هر چه زودتر مرتفع شود.

دکتر دادخواه با بیان اين که در بحث های آموزشی تلاش کنیم شهر را به سمت و سوی خوبی هدایت شود گفت که شهرداری آمادگی برای حرکت در این زمینه را دارد.

وی همچنین شهرداری را به عنوان یک سازمان‌اجتماعی مورد توجه قرار داده و گفت: با این دیدگاه باید تلاش کرد تا شهروندان بتوانند در این‌مسیر در ابتدا به آرامش روحی و روانی برسند.

وی اعلام کرد:در بحث فرهنگی فرهنگسرای شهرداری باید بیش از گدشته فعال شود.

این مسوول بیان کرد:فضای اداری برای شهر درنظر گرفته شده و فصای سبز شهر فضای مطلوبی از نظر وسعت است اما از نظر رسیدگی بیمار است.

دادخواه تصریح کرد: تعداد پارک‌های شهر در حد مناسبی است اما باید در بحث کیفیت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

ورودی های شهر از دیگر موضوعاتی بود که شهردار آبیک بدان پرداخته و گفت:ورودی های شهر باید حتما ساماندهی شود که در این زمينه فعالیت هایی در حال انجام است.

وی در راستای دیگر فعالیت های شهرداری از ایجاد استراحتگاه بین راهی در ورودی شهر که تا ایام نوروز مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرد یاد کرد.

شهردار آبیک با بیان این مهم که میدان شهر در جاده قدیم نیز در حال فضا سازی و خرید اقلام آن هستیم با اشاره به برخی حاشیه ها و مشکلات بوجود آمده اظهار کرد:امروز دیگر روزی نیست که کسی را به مقامات وصل کنیم و نشود کاری کرد و بی شک بر اساس نگاه نظام و مردم بر این موارد راحت تر می شود ورود کرده و پاسخ مناسبی گرفت و ورود مردم‌به عنوان مطالبه جدی می تواند راهگشا بوده باشد و در این راستا مشکلاتی که وجود دارد باید حل شود و یکی از موانع عدم توسعه شهر همین دامداری هاست.

وی تاکید کرد: آلودگی مجتمع سیمان و برق نیز باید حتما پیگیری و رسیدگی گردد.

دادخواه گفت: شهر آبیک دارای توانمندی های زیادی است و باعنوان شهر علم و ادب باید این شهر را به همگان معرفی کنیم و امروز در این راستا باید تلاش شود بیش از پیش از توانمندی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی بیان کرد:اساتید خوبی در شهر داریم و می توانیم از اساتید دیگر دانشگاه‌های خوب کشور بهره مند شویم.

این مسوول توجه به‌ بحث جشنواره های محلی و کشوری و بین المللی را در شهر آبیک مورد توجه قرار داده و گفت: باید از ظرفیت ها استفاده کنیم و فضا را به این سو سوق دهیم تا سبب تقویت شهرمان شود.

شهردار آبیک اظهار کرد:با ایجاد اتفاقات خوب در شهرمان تصاویر خوبی از شهرمان ایجاد و معرفی کنیم و این تصاویر را نشر، توسعه و گسترش آن به عنوان‌مقصد گردشگری به همگان ارائه داده و معرفی کنیم که برای‌ حرکت در این مسير بدون شک همراهی رسانه ها راهگشا خواهد بود.

مشکل کمبود پارکینگ های عمومي از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد، دکتر دادخواه در این زمینه بیان کرد:در بحث های پارکینگ هم در حال رایزنی هستیم.

وی با بیان‌این مهم که در زمینه بحث درآمدی شهر آبیک باید توجه ویژه ای شود گفت:بحث زمین های قولنامه ای را در حال پیگیری هستیم و در طرح بازنگری طرح جامع باید

در بحث زمین های قولنامه ای منطقه ۶ که حدود ۳۰۰ هکتار است رسانه ها نیز ورود کنند.

پیگیری و ایجاد چند مجتمع تجاری اداری و فرهنگی و انجام فراخوان برای حضور سرمایه گذاران از دیگر مواردی بود که شهردار آبیک بدان اشاره کرد.

دکتر عباس دادخواه افزود: ما امیدمان را بعد از خدا به رسانه و مردم شهر بسته ایم و دوران وعده و عید دادن تمام شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام‌معظم رهبری در موضوع امیدآفرینی در بین مردم مطرح کرد: همه مسوولان و رسانه ها باید تلاش کننددر بین مردم امیدآفرینی کنیم و فعالیت ها به مردم انعکاس داده شود.

موضوع استخر شهرداری از جمله مطالباتی بود که از سوی خبرنگاران در این جلسه مورد توجه قرار گرفت که شهردار آبیک در این زمينه بیان کرد: در خصوص استخر شهرداری همکاران‌ما در حال تکمیل و بروزرسانی تاسیسات استخر هستند و در هفته آینده هزینه نهایی آن را به سرانجام می رسانیم و در غالب مناقصه تا پایان‌امسال این دغدغه رفع خواهد شد.

نازنین زهرا اجلی عضو شورای اسلامی شهر آبیک نیز در این جلسه گفت: به عنوان یکی از اعضای شورای شهر امیدوارم همیشه در کنار هم برای شهرمان موثر باشیم و شما خبرنگاران به عنوان بازوی ما و پل ارتباطی تا پایان این ۴ سال در کنار ما باشید.

اجلی ادامه داد: متاسفانه در بدو آغاز فعالیت مان شهری آشفته تحویل گرفتیم و باید تلاش کنیم در وضعیت مناسب‌تری این شهر را به مردم تحویل دهیم و تغییر و تحولات خوبی در شهرمان رخ دهد و رسانه ها و مردم با انتقادها و نصایح دلسوزانه راهنما و همراه ما در این‌مسیر باشند.

محمد زاده عضو شورای اسلامی شهر نیز در ادامه این دیدار صمیمانه ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) بیان کرد: اصحاب رسانه همواره همراه و همگام‌شورا بوده اند و از اعتمادی که به ما بابت انتخاب شهردار داشته اید تشکر میکنم.

خرمن بیز عضو پارلمان شهری شهر آبیک در ادامه این جلسه اظهار کرد: اصحاب رسانه بازوان ارزشمند همه ارگان ها هستند و بازتاب فعالیت های آنان سبب روشنگری بیشتر در سطح جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: باید نگاهها تنها عمرانی نباشد و در بحث فرهنگی نیز باید گام های خوبی برداریم.

وی تاکید کرد: دکتر دادخواه شهردار آبیک با برنامه های خوبی آمده و کارهای بزرگی باید صورت گیرد، اما شرایط اقتصادی خوبی در کشور وجود ندارد و انتقادها باید منصفانه و با توجه به ظرفیت ها باشد تا بتوانیم به سلامت کشور و شهرمان را از این برهه عبور دهیم.

این مسوول گفت: ما به این دوره بسیار امیدواریم و امیدوارم امانتدار خوبی برای مردم باشیم و شما نیز در کنار ما باشید.

حسینی رییس خانه مطبوعات شهرستان آبیک نیز در این جلسه اظهار کرد: نگاه انسان محوری با رویکرد فرهنگی اجتماعی در شورا و شهرداری ما در حال متبلور شدن است که خوشبختانه این امر در مدیریت شهری و شورا با جدیت دنبال می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم توجه به رسانه، پیوست رسانه ای در برنامه های شهرداری مورد توجه قرار گيرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور برخی مدیران نگاه ابزاری به رسانه ها دارند که باید در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.
حسینی بیان کرد: با همراهی رسانه ها می تواند کارهای شاخصی با استفاده از ظرفیت های رسانه ای صورت گیرد اما این ظرفیت ها باید بهینه مورد استفاده و توجه قرار گیرد.

وی برگزاری نشست های فصلی را مورد توجه قرار داده و اظهار کرد:برگزاری جشنواره شهر و رسانه در سطح استان با مشارکت روابط عمومی شهرداری و خانه مطبوعات نیز سبب ارتقا سطح شهر و شهرستان خواهد شد.

تماس با ما

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.