3هزار و 300 ذخیره موفق خون بند ناف در البرزوجود دارد

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به اینکه ذخیره خون بند ناف با سلامت جامعه گره خورده است، ادامه داد: این اقدام می‌تواند در درمان حدود ۱۰۰ بیماری صعب العلاج موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز احمدرضا فیروزی امروز در حاشیه  نشست مطبوعاتی که در بیمارستان تخت جمشید کرج برگزار شد، اظهار داشت: مدتی بعد از شروع به کار شرکت رویان، دفتر نمایندگی بندخون ناف در البرز راه اندازی شد و امروز بیش از ۳۳۰۰  ذخیره موفق خون بند ناف در البرز داریم.

وی با بیان اینکه اینکه در کل کشور نسبت ذخیره بند خون ناف با نسبت زاد و ولد در کشور متناسب نیست، گفت: حدود دو درصد جمعیت اقدام به ذخیره خون بند ناف می‌کنند و ۹۸ درصد جمعیت از این موهبت محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه ذخیره خون بند ناف با سلامت جامعه گره خورده است، ادامه داد: این اقدام می‌تواند در درمان حدود ۱۰۰ بیماری صعب العلاج موثر باشد.

وی ادامه داد: باید کمک کنیم تا ۹۸ درصد جامعه که قریب به اتفاق از این مزایای چنین اقدامی آگاهی ندارند، به سمت ذخیره خون بند ناف نوزادانشان سوق داده شوند.

فیروزی اظهار کرد: امیدوارم با همکاری جمعی بتوانیم طیف گسترده‌تری از کشور را پوشش دهیم و خون‌های ارزشمند که به عنون زباله بیولوژیکی دور ریخته می‌شود برای کمک به سلامت فرزندانمان حفظ شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.