نسخ کاغذی تنها تا دیماه پذیرفته می شود

دکتر جوانشیر مدیرکل بیمه سلامت استان البرز ضمن تبریک هفته بیمه سلامت که از روز سوم آبان (سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت) آغاز می شود گفت:بیمه سلامت تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و عدالت محوری است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج سعید جوانشیر ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، اظهار داشت: هفته بیمه سلامت فرصت مغتنمی است تا علیرغم شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، اقدامات و چشم انداز های آتی و همچنین خدمات ارزشمند سازمان بیمه سلامت به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای در حوزه بهداشت و درمان به محضر مردم سرافراز استان عزیزمان و ایران اسلامی معرفی گردد.

وی ضمن ارج نهادن به سالروز تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی افزود: سازمان بیمه سلامت با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و اهداف دولت محترم، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را توسعه نظام بیمه سلامت قرار داده و علاوه بر استقرار طرح نسخه الکترونیک با تمرکز بر سطح بندی خدمات و رعایت نظام ارجاع تلاش دارد تا پوشش بیمه سلامت همگانی را تکمیل نموده و با حفظ کامل حقوق شهروندی موجبات رضایت بیمه شدگان را فراهم نماید.

مدیر کل بیمه سلامت استان البز گفت: گام های بزرگی در عرصه تامین و حفاظت از سلامت مردم برداشته شده که امیدوارم در راستای ارتقای سلامت جامعه با بهره مندی از فناوری اطلاعات اتفاقات مثبتی رقم بخورد.

وی همچنین ضمن تبریک این ایام به خانواده بزرگ بیمه شدگان، موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد و کارکنان خدوم و زحمتکش سازمان بیمه سلامت در سراسر ایران اسلامی اظهار کرد: با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مناسب زمینه شناسایی، رشد و اعتلاء فرهنگ بیمه سلامت فراهم گردیده و تلاش‌ها و مساعی تمامی خدمتگزاران عرصه بهداشت، درمان و سلامت مورد رضایت الهی باشد. دکتر جوانشی در ادامه این نشست همچنین از فعالیتهای اصحاب رسانه در اطلاع رسانی اخبار بیمه سلامت تشکر کرده و گفت: فعالیت های این بیمه به صورت‌ خدمات به جامعه هدف بوده است.

وی با اشاره به ارائه دفترچه الکترونیک برای بیمه شدگان بیان کرد: ایجاد دفترچه الکترونیک در سطح بیمه های کشور و از جمله بیمه سلامت گام مهمی در جهت ساماندهی بیمه شدگان و ارایه خدمات به آنان بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز در بخشی دیگر از این نشست از ارائه خدمات بستری به بیمه‌شدگان کمیته امداد(نظام ارجاع یک) رایگان خبر داد.

جوانشیر بیان کرد: با تصویب هیات وزیران،ارائه خدمات بستری به بیمه شدگان کمیته امداد (نظام ارجاع یک) رایگان شد. جوانشیر با اعلام این خبر، گفت: سهم خود پرداخت (فرانشیز) بیمه شدگان کمیته امداد برای دریافت خدمات بستری تحت پوشش بیمه پایه در صورت رعایت سیستم ارجاع به صورت رایگان می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز تصریح کرد: با اجرای این مصوبه، سهم سازمان بیمه سلامت در قالب نظام ارجاع برای بیمه‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، معادل ۹۵ درصد خواهد بود و ۵ درصد دیگر از محل منابع طرح تحول سلامت از طریق وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تامین خواهد شد، لذا بیماران در صورت بستری و رعایت نظام ارجاع وجهی را پرداخت نخواهند کرد.

وی یادآوری کرد:در صورت عدم رعایت نظام ارجاع سهم سازمان از ۹۵ درصد به ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

این مسوول با اشاره به نقش اگاهی دهی اصحاب رسانه به جامعه و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان گفت: در برخی موارد مشاهده می شود متخلفین جلوتر از سیستم حرکت می کنند که در این زمینه برای رسیدن به نتیجه مطلوب آگاهی بخشی به جامعه توسط اصحاب رسانه به عنوان بازوی حمایتی نقشی بی بدلیل خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد:شهروندان هر گاه در ارایه خدمات دچار مشکلی می شوند به مسوولان اطلاع دهند و بی تفاوت نگذرند برختا نواقص و مشکلات هر چه زودتر مرتفع شود.

وی بیان کرد:موسسات و مراکز ما در تلاش هستند خدمات خوبی ارائه دهند و ممکن است در هر سیستمی گاه اشتباهتای سهوا انجام شود که معدود است و در این زمینه نیز شهروندان و رسانه ها با اطلاع رسانی و پیگیری می توانند مانع از اشتباهات و تخلفات در سطح جامعه شوند .

موضوع پزشک خانواده نیز از دیگر مواردی بود که این مسوول به آن اشاره کرده و بیان کرد:پزشک ارجاع منتصب به پزشک خانواده در استان البرز در دو شهر نظرآباد و هشتگرد در حال اجرا بوده و به زودی در شهر کرج و فردیس نیز اجرایی خواهد شد و تاکنون در این طرح در استان البرز ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند. وی خبر داد: در این طرح فرد بیمه شده می تواند پزشکش را تا ۲ بار در سال عوض کند.

این مسوول همچنین تصریح کرد:تا کنون با 280 پزشک عمومی قرارداد بسته ایم. وی اضافه کرد:جمعیت انتصابی را ستاد بالا برده و برای هر شیفت از پزشکان تعداد ۷۵۰ نفر تحت پوشش قرار می گیرند .

وی همچنین مطرح کرد:در ابتدای شروع هر طرحی مقاومت هایی وجود دارد که خوشبختانه با اطلاع رسانی و اگاهی دهی هایی که صورت می گیرد موانع برطرف می شود. مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: پزشکان خانواده موظفند در ۶ ما اول کل جمعیت تحت کنترل را ویزیت نمایند.

وی افزود: هم اکنون در چهار استان این طرح به صورت پایلوت در حال انجام است. جوانشیر ادامه داد:آموزش ها و اطلاع رسانی ها نیز به صورت مستمر انجام‌می‌شود.

وی با اشاره به حذف دفترچه های کاغذی خبر داد:تا دیماه تنها نسخه کاغذی پذیرفته می شود و از بعد از آن به هیچ عنوان نسخه کاغذی پذیرفت نمی شود. این مسوول همچنین گفت:حدود ۱۵۱آزمایشگاه در البرز طرف قرارداد با ما هستند.

وی در پایان افزود: شهروندان می توانند برای رفع مشکلات و یا پرسش های خود با سامانه 1666 که سامانه شهروندی بیمه شدگان‌بیمه سلامت است تماس گرفته و اطلاعات لازم را در زمینه خدمات دهی بیمه سلامت دریافت نمایند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.