هیچ عارضه جدی تاکنون در واکسن رازی کووپارس مشاهده نشده است

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس با اشاره به روند مثبت و موفقیت آمیز فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن گفت: تعداد داوطلبین که موفق به دریافت واکسن شده‌اند از مرز ۸ هزار نفر عبور کرده و تاکنون هیچ عوارض جدی در آنان مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج، محمدحسین فلاح مهرآبادی با اشاره به نتایج برگزاری فاز سوم مطالعه بالینی واکسن رازی کووپارس اظهار داشت: از نیمه شهریورماه تاکنون بیش از ۸ هزار نفر در این مطالعه شرکت کردند.

وی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، بازار بزرگ ایران مال، بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) تهران، مجموعه ایثار و شهید منتظری در شهریار را به عنوان مراکزی معرفی کرد که افراد می توانند با در دست داشتن کارت ملی جهت تکمیل فرآیند ثبت نام و تزریق واکسن مراجعه نمایند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خاطرنشان کرد: تا کنون که بیش از ۱۵ روز از آغاز مطالعه گذشته در داوطلبینی که یک دز واکسن دریافت کردند خوشبختانه عوارض جدی و مشکل خاصی مشاهده نشده است.

فلاح گفت: داوطلبان می توانند با مراجعه به مراکز مذکور و مشاوره پیش از واکسن به صورت انتخابی واکسن رازی کووپارس یا سینوفارم را دریافت نمایند، همچنین با نصب اپلیکیشن ویژه این مطالعه، تمامی علائم و مشکلات احتمالی پس از دریافت واکسن داوطلبان رصد و پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال می توانند با ثبت نام در سایت Covid.rvsri.ac.ir و انجام موفق عملیات ثبت نام، با مراجعه به آدرس های مذکور، جهت انجام واکسیناسیون اقدام نمایند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.