کلاهبرداران سایت دیوار به دام قانون افتادند

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت:کلاهبرداران سایت دیوار به دام قانون افتادند

سرهنگ محمد نادربیگی در گفت و گو با خبرنگار همگام با البرزاظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از کلانتری ۲۲ مهرشهر به پلیس آگاهی مبنی بر دستگیری شخصی به جرم تهیه مبایعه نامه جعلی یک ملک برای کلاهبرداری از شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد که متهم با همدستی یک نفر دیگر با شناسایی واحدهای مسکونی خاص که خالی از سکنه بودند، اقدام به تهیه مبایعه نامه و سند جعلی برای آن ملک کرده و سپس از طریق سایت دیوار، آگهی رهن و اجاره با مبالغ پایین تر نسبت به واحد های مشابه را منتشر و سوژه های خود را شناسایی می کند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان پس از به دام انداختن مالباختگان، با توجه به ارزان بودن مبلغ رهن نسبت به ملک های مشابه، تقاضای مبلغی به عنوان بیعانه می کردند و مشتری هم به خاطر اینکه این ملک را از دست ندهد سریعا مبلغی در حدود ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را پرداخت و و پس از این اقدام متهمان دیگر پاسخگوی آن ها نبوده متواری می شدند.

نادربیگی تشریح داد: متهم پس از دستگیری چاره ای جز اقرار به جرائم خودش نمی دید، به ۱۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از طریق جعل مبایعه نامه ملک های خالی از سکنه با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه مخفیگاه همدست متهم نیز در شهرکرج شناسایی و نامبرده نیز در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد، اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته، همه مالباختگان این پرونده شناسایی شده اند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.