در چند روز آینده شهردار فردیس معرفی می شود

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس گفت: ۹ عضو شورا اختیار معرفی ۲۷ کاندیدا را دارند که طی ۴ مرحله و طی مدت ۱۰ روز از بین همه کاندیداها، بهترین گزینه به عنوان شهردار فردیس انتخاب و معرفی می شود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز حمید یعقوبی،ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان البرز  در خصوص روند انتخاب شهردار اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ۹ نفر نمایندگان مردم در شورای اسلامی از  حق و اختیار مساوی برخوردار هستند، بر اساس مصوبه شورا، هر یک از اعضا می توانند ۳ نفر را به عنوان کاندیدای سِمت  شهردار فردیس معرفی کنند که در نتیجه حداکثر ۲۷ نفر و حداقل ۹نفر  کاندیدا خواهیم داشت که رزومه آنها در روزهای آتی در شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص علت انتخاب روش فوق  با توجه به اینکه در ۴ سال گذشته بارها انجام شده و نتیجه مطلوبی نداشته است، افزود: به منظور رعایت مساوات و حق انتخاب برای هر یک از اعضای شورای شهر فردیس، روش دیگری  برای انتخاب شهردار متصور نیست. ترجیح دادیم با این روش  هر یک از اعضای شورا بتوانند از اختیار قانونی خود در انتخاب شهردار  استفاده کنند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: ظرفیت معرفی ۳ کاندیدای شهردار، برای هر عضو شورای شهر فردیس در نظر گرفته شده است که اعضای شورا به میل و اختیار خود می‌توانند از این حق استفاده کنند و اجباری برای معرفی ۳ کاندیدا برای آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: قرار است در روزهای اول و دوم شهریورماه هر یک از اعضای شورا اسلامی شهر فردیس، اسامی و رزومه ۳ نفر را در پاکت های مهر و موم شده به دبیرخانه شورا تحویل دهند که فردا سه شنبه در نشست شورا این پاکت‌ها باز و کاندیداها مشخص می شوند. در نشست‌های فوق العاده  بعدی شورا، زمان و امکان دفاع از رزومه به کاندیداها داده می شود تا اعضای شورا بتوانند بر اساس تعهد و تخصص افراد، شایسته‌ترین فرد را انتخاب کنند.

یعقوبی با بیان اینکه مجموعه شورا تلاش می کند تا در اسرع وقت بهترین گزینه به لحاظ تخصص و تعهد را به عنوان شهردار فردیس انتخاب کند؛ گفت: حداکثر  طی ۱۰ روز آینده شهردار فردیس انتخاب و  معرفی می شود.

وی در واکنش به این سوال که  آیا اعمال فشار از سوی عوامل خارج از شورا که در دوره اول برای انتخاب شهردار فردیس وجود داشت، در این دوره هم وجود دارد یا خیر، بیان کرد: اگرچه ممکن است با مشخص شدن کاندیداها برای انتخاب شهردار، با فشارهای خارجی روبرو شویم اما تا این مرحله خوشبختانه  هنوز فشار یا تنشی  نداشته ایم.

رییس شورای شهر فردیس ادامه داد: ضمن اینکه با توجه به نقاط ضعف و تجربیات ۴ سال گذشته شورای شهر فردیس، از ابتدای کار  تلاش کردیم در کوچکترین موضوعات،  تصمیمات با کمترین تنش و حاشیه همراه باشد و در موضوع انتخاب شهردار هم، انتخاب  بهترین گزینه با کمترین حاشیه،  بیش از گذشته مورد توجه مجموعه شوراست.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.