مدارس از اول مهر حضوری می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا، سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر آغاز خواهد شد، اما آموزش حضوری تا فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سالار قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان البرز با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون فرهنگیان البرز اظهار داشت: تا کنون حدود ۲۵ هزار نفر ازکادر آموزشی که اغلب شامل دبیران رسمی استان هستند در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی افزود: در مجموع ۳۳ هزار نفر در مجموعه آموزش و پرورش استان شامل دبیران مدارس غیرانتفاعی، دولتی، کارکنان و … باید در مقابل این ویروس واکسینه شوند که تا کنون واکسیناسیون ۲۵ هزار نفر از آنها انجام شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش آموزان استان وجود دارد، گفت: هنوز واکسنی که برای تزریق به افراد زیر ۱۸ سال مناسب باشد معرفی نشده و به همین دلیل فعلاً در این خصوص برنامه‌ای نداریم.

قاسمی در ادامه در پاسخ به اینکه بالاخره تصمیم نهایی در خصوص حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس‌های درس در اول مهر گرفته شده یا خیر، گفت:  طبق گفته رئیس جمهور در جلسه روئسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا، بنا شده ابتدا تمام شرایط و زیرساخت‌های بهداشتی ضروری، نظیر تامین استانداردهای مطلوب سرویس‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس‌های درس، تهویه کلاس‌ها، واکسیناسیون معلمان و کادر اداری، واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان و در صورت تامین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش‌آموزان که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، انجام و سپس درباره دایر شدن حضوری کلاس‌های درس تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز توضیح داد: با توجه به آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا، سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر آغاز خواهد شد، اما آموزش حضوری تا فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر به تعویق خواهد افتاد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.