احداث شهرك صنعتي آب در شهرستان طالقان

مدير عامل شركت شهركهاي استان البرز از احداث شهرك صنعتي آب در شهرستان طالقان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج حميد رضا عقاب نشين اظهار داشت: در راستاي مصوبه دولت كه در سال 1390به تصويب رسيد ايجاد و مطالعه شهرك صنعتي طالقان در دستور كار قرار گرفت و با پيگيري‌هاي نماينده اين شهرستان و شركت شهركهاي صنعتي البرز و گزينه ما به عنوان شهرك تخصصي و صنعتي آب لحاظ شد.

وي با اشاره به اينكه 30 منطقه دراين عرصه در جدول طراحي شده اين شهرك مدنظر قرار گرفت، افزود: از اين تعداد 4 منطقه سوهان، آرموت،حسن جو و محسن آباد بوده است كه از اين 4 گزينه مشاور طراح مكان يابي شهرك صنعتي طالقان دو گزينه آرموت و محس آباد را تعييد كرد.

مدير عامل شركت شهركهاي استان البرز عنوان كرد: با مكاتباتي كه با آب منطقه اي استان البرز واداره منابع طبيعي و آبخيز داري استان انجام شده است اگر آب مورد نياز براي ما تامين شود محسن آباد كه جزوي از بالا طالقان است بهترين گزينه براي استقرار اين شهرك به شمار مي رود.

دكترعقاب نشين با بيان اينكه شهرك صنعتي كه در طالقان استقرار پيدا مي كند يك شهرك صنعتي با مشتقات آبي به شمار مي رود، گفت: در اين شهرك صنعتي بخشي صنايع تبديلي كشاورزي نيز فعاليت دارند تا كشاورزان اين منطقه بتوانند از ظرفيت اين شهرك استفاده كنند.

وي با اشاره به اينكه محصولات اين شهرك آبي است و آب معدني، آب ميوه ها،كمپوتها و ميوه هاي خشك جزو توليدات اصلي آن به شمار مي روند، گفت: معضل اصلي اين شهرستان دسترسي جاده اي بوده است كه با وجود جاده هشتگرد _طالقان اين مشكل حل شده است و با پيگيري هاي نماينده مردم اين منطقه و شركت شهركهاي صنعتي به زودي شاهد يك شهرك صنعتي آبي جديد در استان هستيم.

وي در پايان با اشاره به اينكه در بحث شهركهاي صنعتي با توجه به سخنان مقام معظم رهبري بيشترين تمركز ما در تسويه خانه ها و بحث زيست محيطي و همچنين استحصال مجدد پس آب است، ادامه داد:اميد واريم كه بتوانيم ازپس آب شهر كرج، ماهدشت كه قرار است تا مهر ماه به ما تحويل داده شود آب صنعتي شهرك هاي صنعتي اميد البرز و كوثر تامين شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.