طرح ملی یاریگران زندگی برای ۲۱۰ هزار دانش آموز البرز اجرا شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح ملی یاریگران زندگی در ۵۹۵ مدرسه برای ۲۱۰ هزار دانش آموز این استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا شد.

سالار قاسمی  المروز در جمع خبرنگاران استان البرز اظهار داشت:  هدف از اجرای این طرح ملی را هم‌افزایی ظرفیت مدارس به ویژه تشکل های رسمی و غیررسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ذکر کرد.

وی طرح یاریگران زندگی  را از جمله طرح‌های تاثیرگذار برای خود مراقبتی دانش‌آموزان دانست و افزود: این طرح در سطح مدارس استان با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد اجرایی شده است.

قاسمی  بیان داشت: با توجه به اثرات مثبت این طرح و بازتاب خوب آن انتظار می‌رود در تمامی مدارس استان اجرایی شود.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح را هم‌افزایی ظرفیت مدارس به ویژه تشکل های رسمی و غیررسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ذکر کرد.

قاسمی اضافه کرد: آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی درمیان نوجوانان، طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس اجرا می کند.

وی یادآورشد: مصرف موادمخدر و داروهای روانگردان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دوره کنونی محسوب می‌شود که بیش از همه جوانان و دانش‌آموزان درمعرض این آسیب قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: دراین طرح اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس با توجه به رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته دوچندان می‌شود و در چنین شرایطی تلاش برای اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد توسط خانواده‌ها و نهادهای مرتبط ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش آموزش و پرورش البرزادامه داد: یکی از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به مصرف مواد مخدر است، از این رو طرح یاریگران زندگی با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدردر مدارس در طول یک سال تحصیلی عملیاتی می شود.

وی گفت: هرقدر نقش دانش‌آموزان در فرایند پیشگیری از اعتیاد بیشتر باشد، توانایی و مهارت نوجوانان دراین زمینه بالا می رود.

قاسمی با بیان اینکه به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمعات انسانی این طرح به صورت به صورت غیرحضوری در بستر شبکه شاد برنامه ریزی شد،عنوان کرد: محتوای آموزشی مناسب نیز پیرامون محورهای طرح یاریگران زندگی برای دانش‌آموزان برای بارگذاری درکانال‌ شبکه شاد تولید شد.

وی انجام پژوهشی جهت سنجش بازخورد اولیه اجرای طرح یاریگران زندگی، بررسی چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت و میزان موفقیت طرح در مدارس را ضروری برشمرد و تاکید کرد:لازم است طرح یاریگران زندگی در همه مدارس با هدف آگاهی بخشی و مهارت آموزی بومی سازی شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.