البرز۲۰۰ مدرسه جدید نیاز دارد

استاندار البرز گفت: آموزش و پرورش استان باید در جهت اجرای نهضت مدرسه سازی، تلاش مضاعفی داشته باشد بنابراین ساخت ۲۰۰ مدرسه با جدیت دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز مجتبی عبداللهی در نشست پیگیری ساخت ۲۰۰ مدرسه جدید استان البرز خبر دادو اظهار داشت: البرز محروم ترین استان کشور در سرانه های آموزشی است، بر این اساس ساخت ۱۰۰ مدرسه طی سفر رییس جمهور به البرز با مشارکت دولت و بخش خصوصی، مصوب شد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبالی که از سوی خیرین برای این منظور صورت گرفت، مقرر شد که طی برهه زمانی سه ساله ساخت ۲۰۰ مدرسه را دنبال کنیم تا گام بلندی در جهت جبران کمبود پنج هزار و ۵۰۰ کلاس درس برداریم.

عبداللهی گفت: اکنون بسیاری از شهرداری های استان نسبت به اختصاص اراضی مناسب برای ایجاد مدرسه، اقدام کرده اند که جای قدردانی دارد.

وی عنوان کرد: بیشترین کمبود سرانه های آموزشی در شهرهای کرج و فردیس است از این رو علیرغم کمبود زمین در این ۲ شهر باید از ظرفیت های اراضی ملی و نهادهای مستقر ملی در استان بهره برداری کنیم.

استاندار البرز بیان داشت: خیرین و دولت پای کار هستند تا یک بار برای همیشه این ضعف بزرگ جبران شود ولی از اموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس استان انتظار می رود که با تلاش مضاعفی در این امر ورود کنند و با جدیت پیگیر امور باشند.

نرخ رشد بالای دانش آموزی در استان مهاجر پذیری چون البرز نشان از ساخت حداقل ۱۰ مدرسه ۲۰ کلاسه و یا تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در سال دارد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.