ایجاد شهرک نساجی ۳۰ هزار شغل برای البرز در پی دارد

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای استان برای  ایجاد شهرک صنعتی نساجی اظهار امیدواری کرد با همراهی دستگاه های اجرایی در احداث این شهرک بستر برای ایجاد ۳۰ هزار اشتغال جدید فراهم شود. 

یدالله مالمیر روز  یکشنبه در گفت وگو باپایگاه خبری همگام با البرز از کرج ضمن اعلام آمادگی کارآفرینان  البرز برای ایجاد شهرک صنعتی نساجی ، به تشریح اثرات مثبت ایجاد این شهرک  در رونق و پویایی اقتصادی منطقه و کشور به ویژه در بحث تحول در صادرات و بهبود فضای کسب و کار  پرداخت.
وی از صنعت  نساجی به عنوان یکی از هفت صنعت مهم و استراتژیک کشور در سند راهبردی وزارت صنعت ، معدن وتجارت  نام برد و افزود: بر اساس برنامه ریزی  انجام شده با ایجاد این شهرک که به بزرگترین شهرک تخصصی نساجی کشور تبدیل خواهد شد، درفاز اول ۱۰ هزار شغل و به تدریج  بستر برای ایجاد ۳۰ هزار شغل مهیا خواهد شد.

مالمیر با بیان این مطلب که تاسیس این شهرک در ارتقای جایگاه جهانی  صنعت نساجی و پوشاک تاثیرگذار است، گفت:  در البرز تنها در حوزه نساجی، پوشاک و چرم  بیش سه هزار واحد صنفی و  صنعتی وجود دارد که تعدادی از آنها برای برندهای خارجی در این حوزه محصول تولید می کنند.

وی با اشاره به مجموعه کارخانه های فخر ایران در استان البرز گفت:  این  مجموعه صنعتی در یک برهه زمانی از لحاظ تولید منسوجات و پوشاک افتخار ایران محسوب می شد، اما ضعف مدیریت ها در چهار دهه گذشته باعث شد هم اکنون  از  عرصه و اعیانی این مجموعه مهم نساجی که یکی از صنایع استراتژیک کشور است استفاده بهینه  به عمل نیاید.

مالمیر، بازگشت این مجموعه نساجی به دوران طلایی گذشته را مستلزم مشارکت  فعال بخش خصوصی در قالب تشکل ها و انجمن ها عنوان کرد.

وی ادامه داد:  انجمن نساجی البرز توسط بزرگان این صنعت در سال ۱۳۹۱ در استان تاسیس شده است و اعضای آن در حوزه نساجی ، پوشاک و چرم فعالیت تولیدی دارند و تعدادی از آنها جزو واحد های شاخص و برند های برتر استانی ، ملی و منطقه ای محسوب می شوند.

مالمیر خاطر نشان کرد: در سال ۹۴ از طریق شرکت تعاونی این انجمن طرح احیای مجموعه فخر ایران را با هدف ایجاد اولین و بزرگترین شهرک تخصصی صنایع نساجی و پوشاک کشور با موافقت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به استانداری البرز پیشنهاد شد و مورد موافقت کارگروه امور اقتصادی استانداری و کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط با توسعه اشتغال پایدار قرار گرفت ، اما تاکنون احداث این شهرک عملیاتی نشده است.

رییس انجمن تخصصی نساجی، پوشاک و چرم البرز با اشاره به موافقت رییس جمهور در سال ۹۵  برای اجرای  پروژه شهرک صنعتی نساجی البرز گفت: ایشان موافقت در این زمینه را جهت اجرا به دکتر شریعتمداری معاون وقت اجرایی ریاست جمهوری و مسئولین استان اعلام کرد.

مالمیر افزود: با این حال با گذشت شش سال ، تا کنون در این راستا نتیجه ای عاید نشده است.

وی افزود: انجمن نساجی البرز  بر اساس رسالتی که بر عهده دارد و  به استناد اظهارات مقام معظم رهبری که تولیدکنندگان را رزمنده جنگ اقتصادی  اعلام فرموده اند،پیگیری جهت ایجاد شهرک نساجی استان را همواره در دستور کار قرار داده و به صورت مستمر مراتب را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

 

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.