مدارس و واحدهای آموزشی بستر مناسب برای انتقال فرهنگ و آموزش در بخش‌های مختلف

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: کمک و همکاری دانش‌آموزان در مدیریت پسماند می‌توانند نقش مهمی در تفکیک زباله ایفا نماید.

به گزارش همگام با البرز محمدرضا قربانی رئیس  سازمان با بیان اینکه هر کاری که از ابتدا با فرهنگ‌سازی شروع شود باعث می‌شود همه خود را ملزم به رعایت آن کنند،اظهار داشت: تفکیک از مبدا در حوزه مدیریت پسماند اوج مشارکت و تعامل فرهنگی شهروندان است که امیدواریم با آغاز آن در مدارس بتوانیم گام بلندی در این راه برداریم.

وی افزود : با توجه به اینکه مدارس تولیدکننده عمده زباله خشک از جمله کاغذ هستند سازمان مدیریت پسماند شهرداري کرج براي ساماندهی و جمع آوري این پسماندهاي خشک، مدارس سطح شهر  را جامعه هدف خود قرار داده و تحقق این امر مهم علاوه بر ارتقا فرهنگ سازي در مدارس و نهادینه شدن این فرهنگ در نسل هاي آینده موجب کاهش هزینه جمع آوري زباله ها و کمک به حفظ محیط زیست می گردد.

رئیس  سازمان عنوان کرد: این سازمان بر این باور است که قبل از انتظار از شهروندان باید آنها را در پروسه آموزش قرار داد تا دلایل انجام درخواست هاي مدیریت شهري برایشان مشخص شود.

وی افزود: این طرح همزمان با بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مدرسه در سطح مدارس شهر(مهر پاک) و با محوریت کاهش تولید زباله و بازیافت آغاز شد.

قربانی عنوان کرد:در این طرح تعداد 60 مدرسه در نظر گرفته شد که تا کنون تعداد 10  مرکز علمی با تعداد 1000 دانش آموز مورد آموزش قرار گرفته اند.

قربانی درادامه باتشریح برنامه های آموزشی در سطح مدارس گفت : محتواي برنامه هاي آموزشی این سازمان براي دانش آموزان، اهمیت سه باز(بازکاهی، بازمصرف و بازیافت زباله)، مدت زمان لازم براي تجزیه انواع مواد در طبیعت و همچنین مدیریت سبز در خانه، مدرسه، گردش و خرید می باشد.

این مسئول بیان کرد : تنوع آموزش در فراگیري تاثیر بسزایی در جذابیت براي کودکان و دانش آموزان دارد و کارشناسان و آموزشگران سازمان پس از ارائه آموزش هاي لازم، به برگزاري مسابقه در زمینه مطالب عنوان شده اقدام و به برندگان جوایزي اهدا می کنند تا از این طریق در راستاي نهادینه شدن آموزش ها به دانش آموزان، اطمینان حاصل شود.

شایان ذکر است تا کنون مدارس تذهیب اسلام آباد ، اسد آبادی آسیاب برجی ، المهدی مصباح ، توفیق خیابان بهشتی ، آتیه مهرشهر ، مدرسه باهنر کیانمهر، اوجانی اکبر آباد ، حجت هفت تیر ،صدف جهانشهر برنامه های آموزشی طرح مهر پاک برگزار شده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.