قرارگاه های اجتماعی استان البرز مروج صندوق می شوند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز در دیدار با سرپرست صندوق گفت: مدیران محلات 66 گانه قرارگاه اجتماعی استان، در ترویج خدمات صندوق به جامعه هدف همیار صندوق خواهند شد.

 

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز ، فواد محمدی سرپرست صندوق استان با حضور در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با محمدجواد کاظمینی مدیر کل این حوزه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار کاظمینی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به تأثیر بیمه اجتماعی در جامعه گفت: برخورداری افراد از بیمه اجتماعی تأثیر مستقیم و بسزایی در کاهش میزان فقر و در پی آن کاهش سایر مشکلات و معضلات اجتماعی دارد.

کاظمینی بیان داشت: اقشار ساکن در مناطق 66 گانه قرارگاه اجتماعی بیشتر از سایر اقشار جامعه نیازمند بهره مندی از خدمات بیمه اجتماعی می باشند.

وی افزود: می توان با مأموریت دادن به مدیر محلات 66 گانه قرارگاه اجتماعی ضمن ترویج و تبیین خدمات صندوق به جامعه هدف، افراد فاقد پوشش بیمه اجتماعی را شناسایی و به صندوق معرفی کنیم.

محمدی سرپرست صندوق استان نیز گفت: خدماتی که در صندوق ارائه میشود در راستای اجرای اصل 29 قانون اساسی می باشد.

محمدی عنوان کرد: در اصل 29 قانون اساسی دولت مکلف شده است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت های مردمی، خدمات بیمه اجتماعی را به تمامی اقشار جامعه ارائه نماید.

سرپرست صندوق استان افزود: حق بیمه ها در این صندوق 15 درصد می باشد که 10 درصد توسط دولت به عنوان سهم کارفرما و فقط 5 درصد توسط بیمه شده به عنوان سهم بیمه شده پرداخت می شود.

وی تأکید کرد: کلیه افراد 18 تا زیر 50 که فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند می توانند با انتخاب یکی از سطوح هشت گانه نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نموده و از مزایای بلند مدت بیمه اجتماعی نظیر مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان، مستمری ازکارافتادگی، نقل و انتقال سوابق بیمه ای و همچنین کمک دوبرابری دولت در پرداخت حق بیمه بهره مند شوند.

محمدی در ادامه با اشاره به ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصریح کرد: یکی از خدمات ارزنده دولت مردمی سیزدهم اجرای طرح بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری می باشد که به صندوق محول شده است.

سرپرست صندوق استان در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت صندوق در استان آمادگی حضور مستمر و برپایی میز خدمت در مناطق 66 گانه قرارگاه اجتماعی استان البرز را دارد.

پایگاه خبری البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.