۱۵هزار نفر البرزی از خدمات دندانپزشکی بهرمند می شوند

مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: ۱۵ هزار نفر از ساکنان مناطق کم برخوردار این استان طی سال گذشته از خدمات دندانپزشکی رایگان این دانشگاه بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز دکتر محمد ناصری روز سه شنبه در آستانه ۲۳ فروردین روز دندانپزشک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد ۹ هزارو۸۰۰ نفر از خدمات درمانی دندان و پنج هزار نفر از آموزش بهداشت دهان و دندان استفاده کردند.

وی با اشاره به فعالیت روزانه کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم استان خاطرنشان شد: این خدمات توسط تیم های سیار دانشگاه علوم پزشکی استان به شهروندان مناطق محروم و کم برخوردار ادامه دارد.

ناصری از آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و هدف از این اجرای این پویش را ارتقای سطح آگاهی جامعه و حساس سازی مردم نسبت به بهداشت سلامت دهان و دندان دانست.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت در بخش آموزش ، پیشگیری و حتی درمان در سلامت دهان و دندان فعالیت می کند به طوری که ۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت در استان البرز خدمات دندانپزشکی را در سطح یک و ۲ با تعرفه دولتی به مراجعان ارائه می کنند و یک واحد دندانپزشکی در مرکز جامع سلامت شهید سبزه پرور برای بیماران مبتلا به اچ آی وی مثبت فعال شده است .

ناصری افزود: خدمات درمانی دندانپزشکی مراکز بهداشتی شامل معاینه ، آموزش بهداشت دهان و دندان ، وارنیش تراپی ، ترمیمی دندان ، پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان و کشیدن دندان های غیر قابل نگهداری و جرم گیری می باشد.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه از البرز نشینان خواست از معاینه سلامت دندان کودکان سه تا پنج سال ، دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال و خانم های باردار تا یک سال پس از زایمان غفلت نکنند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.