تراکم جمعیتی در استان البرز، یازده برابر متوسط کشوری است

عزیزی تبریز زاد گفت:تراکم جمعیتی در استان البرز، یازده برابر متوسط کشوری است، موقعیت جغرافیایی استان دارای اهمیت راهبردی است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز دکتر محمد حسین عزیزی تبریز زاد در جمع خبرنگاران استان البرز اظهار داشت: در شرایط موجود، اصلی ترین مسائلی که مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده مسائل اقتصادی است.
وی افزود:اصلاحات اقتصادی در حوزه های پولی، مالی، بانکی، بودجه ریزی، تولید، تورم، سیاست های ارزی، نرخ بهره های بانکی، نرخ سرمایه گذاری، حمایت از دهک های درآمدی پایین، مهار افزایش قیمت ها، مدیریت اشتغال و کاهش بیکاری، بهینه سازی و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی، رفع گلوگاه های فساد و اختلاس، اصلاح نظام یارانه ها، ساماندهی تسهیلات بانکی، هدایت منابع مالی بانک ها به سمت تولید، کاهش وابستگی اقتصاد ملی به نفت و منابع تجدیدناپذیر، ترمیم پایه پولی، منطقی کردن نرخ نقدینگی از اولویت هایی است که باید در مسیر اقدامات مجالس آینده و وکلای مردم قرار گیرد.
وی عنوان کرد: تراکم جمعیتی در استان البرز، یازده برابر متوسط کشوری است، موقعیت جغرافیایی استان دارای اهمیت راهبردی است، چراکه از سویی در همسایگی پایتخت و چند استان صنعتی قرار دارد و از سوی دیگر شاهراه ارتباطی ۱۴ استان است که روزانه بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در آزادراه‌های این استان تردد می‌کنند که مشکلات عیده ای برای شهروندان استان به وجود آورده است.
کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه کرج،اشتهارد و فردیس گفت: سالانه 12 هزار نفر به جمعیت دانش آموزشی اش اضافه می شود و نیاز به 400 کلاس درس جدید دارد که این امر تلاش و برنامه ریزی بیشتری می طلبد.
دکتر عزیزی بیان کرد: با وجود برخورداری از وجود ۱۵ منطقه و شهرک صنعتی (لازم به ذکر است شهرک صنعتی اشتهارد، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی کشور، با بیش از دو هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان واقع شده است)، سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی که ۱۵۰ واحد تولیدی از مجموع این واحدهای تولیدی برند ملی هستند، ۴۹ واحد صنعتی دانش‌بنیان و ۲۷۹ شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۱۷ مرکز علمی و تحقیقاتی، بیش از چهار هزار و صد واحد دامداری سنتی و صنعتی، ۸۱۹ واحد گلخانه ، متأسفانه بنا بر آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، نرخ بیکاری ۹.۱ درصدی در تابستان ۱۴۰۰ برای این استان ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: لازم به یادآوری است دکتر محمد حسین تبریز زاد ، عضو هيئت علمی )استاد تمام پایه 42 ( گروه علوم و مهندسی صنايع غذايی دانشگاه تربيت مدرس است .
دکتر عزیزی به عنوان: سوابق تحصیلی نامبرده که از مقطع کارشناسی تا دکتری در معتبرترین دانشگاههای کشور و خارج از کشور تحصیل و با عالی ترین مدارک فارغ التحصیل شده است نشان دهنده تجربه مدیریتی وی با بروز ترین متدهای علمی و مدیریتی دانشگاهی است.
انتهای پیام/شراره کهنسال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.