عوارضی از بافت‌های فرسوده کمالشهر دریافت نمی‌شود

شهردار کمالشهر اعلام کرد:با مصوبه شورای اسلامی شهر مقرر شد هیچ‌گونه عوارضی از بافت‌های فرسوده کمالشهر دریافت نشود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز محمد اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شورای اسلامی کمالشهر برگزار شد، با اشاره به صدور رأی دیوان عالی کشور مبنی بر ممانعت از صدور مجوز برای املاک قولنامه ای در سال ۹۹ اظهار داشت: پس از آن مشکلات زیادی پیش آمد زیرا موضوع صدور مجوز یک کار عادی نیست که در لحظه انجام شود.

وی افزود: اخذ مجوز پروسه‌ای دارد که برخی افراد یک سال یا کمتر و بیشتر از آن در حال طی آن بوده‌اند و تا کار به مرحله صدور مجوز برسد زمان می‌برد، بنابراین یکسری حقوق مکتسبه برای آنها پیش آمده بود که با توجه به پیگیری‌های استاندار البرز و دستگاه‌های نظارتی و … نهایتاً از طریق مکاتبه با دیوان در خصوص حقوق کسبه، مصادیق حقوق مکتسبه هم اعلام شد.

شهردار کمالشهر  با توجه به اینکه با وجود اراضی خالصه، اوقافی و قولنامه ای در کمالشهر وجود دارد و فقط بخشی از املاک این شهر دارای سند هستند و صدور مجوز برای آنها سهل است،گفت: املاک اوقافی در زمین‌هایی واقع شده بودند که مشکل مالکیتی داشتند و امکان صدور مجوز برای آنها وجود نداشت که با پیگیری‌ها و همت استاندار و نمایندگان مجلس این مشکل رفع شد.

اسدی با اشاره به اینکه کمالشهر دارای ۲۴۴ هکتار بافت فرسوده است، افزود: مکاتبات لازم برای توسعه این بافت‌ها با راه و شهرسازی انجام و با مصوبه شورای اسلامی شهر مقرر شد هیچ‌گونه عوارضی از بافت‌های فرسوده کمالشهر دریافت نشود. افرادی که قصد تجمیع قطعات در بافت‌های فرسوده را دارند بدانند که صدور مجوز برای آنها رایگان است.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی بهارستان از لحاظ شهری در حریم کمالشهر واقع شده است اما با توجه به سیاست‌های موجود و به دلیل مستقل بودن شرکت‌های تولیدی و صنعتی این محدوده، این شهرک ریالی برای کمالشهر درآمد ندارد و فقط مشکلات ناشی از وجود آن گریبانگیر این شهر است.

شهردار با اشاره به اینکه ارزش افزوده‌ای که از شهرک صنعتی بهارستان جذب می‌شود، در کل شهرستان کرج با جمعیت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر توزیع می‌شود، در صورتی که باید این عوارض مخصوص کمالشهر باشد عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، کمالشهر به ۸ هزار و ۹۰۰ متر طول لوله گذاری نیاز دارد که طی چند دوره گذشته، حدود ۴ هزار و ۲۰۰ متر لوله ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ میلی متر اجرا شده که به قیمت امروز، هر متر ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد.

در این نشست رمضان شهبازی با اشاره به اینکه 50میلیارد تومان اعتبار به خرید ماشین آلات عمرانی خبر اختصاص داده شده است،گفت: شهرک کمالیه این شهر فاقد فضای سبز بود که در این راستا پارک زیتون تجهیز و افتتاح شد.

 وی با بیان اینکه کمالشهر بسیار مظلوم واقع شده است و بهشت سکینه و قطب صنعتی بهارستان درآمدی برای کمالشهر ندارند اما ترافیکی که به موجب استقرار آنها در این شهر ایجاد می‌شود، سرسام آور است، افزود: مقرر شد در زیرگذر بهشت سکینه پل روگذر و ایستگاه مترو احداث شود که مقدمات آن انجام شده است تا ازبار ترافیکی این شهرستان کاسته شود.

رئیس شورای اسلامی کمالشهر  بیان کرد: بیش از ۹۰ میلیارد تومان زمین را جهت ساخت مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار داده و حدود ۱۱ هزار مترمربع زمین به ساخت بیمارستان اختصاص دادیم که اگر آنها را بفروشیم و در حوزه عمران شهری هزینه کنیم کمالشهر گلستان می شود.

صالح گلزار زیرک در این نشت عنوان کرد: در این مدت هفت هزار متر جدول گذاری و ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع کف پوش و پیاده رو سازی انجام شده است که در بودجه سال جدید نیز اعتبارات عمرانی خوبی دیده شده که بخشی از نیازهای شهر در را مرتفع می سازد.

وی ادامه داد:هفته آینده ۲۰ هزار تن آسفالت به صورت مکانیزه در شهر توزیع می‌شود که بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه را رفع می‌کند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.