یک هزار و ۶۰۰ بازرس برای حضور در شعب اخذ رای البرز پیش بینی شد

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری البرز گفت: یک هزار و ۶۰۰ بازرس و سربازرس روز انتخابات در شعب اخذ رای استان البرز حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سید اکبرحسینی موخر ظهر امروز در همایش آموزشی توجیهی بازرسان انتخابات حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در سالن شهیدان نژادفلاح ، ضمن تاکید بر ضرورت رعایت چهار مولفه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در انتخابات یازدهم اسفندماه اظهار داشت: از مجموع بازرس در استان البرز فرایند انتخابات را نظارت خواهند کرد که از این تعداد ۸۷۹ بازرس برای کرج،۶۶ بازرس در اشتهارد و ۲۴۶ بازرس نیز در فردیس حضور خواهند داشت که به موازت آن ۱۵ بازرس ویژه نیز برای هر گروه پیش بینی شده است.

حسینی موخر گفت: مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت مکمل هم هستند و بازرسان در شعب اخذ رای باید این راهبردهای اجرایی را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: فضا برای رقابت همه طیف ها فراهم است تا با استفاده از ظرفیت های قانونی مشارکت حداکثری و انتخاباتی پرشور را رقم زنند.

حسینی موخر با تاکید بر اینکه رعایت سلامت و امنیت در فرایندهای انتخابات برعهده بازرسان است بیان کرد: بازرسان ویژه و هیأت های بازرسی در شهرستان ها وظایف خطیری را در این زمینه عهده دار خواهند بود.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان البرز با اشاره به پیش بینی ۶۶ هزار بازرس انتخابات در سراسر کشور گفت: در ماده ۲۸ قانون انتخابات جایگاه بازرسان و وظایف و اختیارات آنان مشخص شده و در استان البرز نیز برای هر ۱۳ عامل اجرایی یک بازرس جهت نظارت بر فرایندهای انتخابات در شعب اخذ رای پیش بینی شده است.

حسینی موخر گفت: شبکه بازرسی انتخابات استان البرز تشکیل شده است و راهبردهای اجرایی نیز ابلاغ و تبیین گردیده است.

وی با اشاره اینکه در ماده ۴۱ قانون انتخابات جایگاه بازرسان مشخص شده است، بیان کرد: بازرسان بالاترین جایگاه را در عوامل اجرایی انتخابات بر عهده دارند و باید امانت دار آراء مردم در شعب اخذ رأی باشند و با رعایت اخلاق مداری باید از آراء مردمی صیانت کنند.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان البرز در ادامه بیان کرد: سلامت انتخابات از دیگر مولفه های مهمی است که بازرسان باید به آن توجه داشته باشند چرا که رأی دهندگان و نامزدهایی که با یکدیگر به رقابت می پردازند نگاهشان این است که از آراء آنها حفاظت و صیانت شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری البرز در ادامه تاکید کرد: بازرسان در روز انتخابات به موقع در شعب اخذ رای حاضر شوند و اول وقت نیز آراء خود را به صندوق واریز کنند.

حسینی موخر همچنین با اشاره بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: بازرسان در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند و راهبرد تأکید شده از سوی استاندار با راه اندازی پویش هشتک هر یک نفر ۱۰ نفر رأی دهنده در شعب اخذ رأی به میدان انتخابات دعوت کند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهایپیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.