چالش‌های صادراتی موسسه رازی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح می شود

در نشست مشترک هیئتی از وزارت امور خارجه با هیئت رئیسه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، اعلام شد چالش ها و موانع صادراتی این موسسه در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به منظور ارائه راهکار مناسب و اجرایی، مطرح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز ، با هدف پیشبرد اهداف صادراتی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و بهره گیری از ظرفیت دستگاه دیپلماسی در کشورهای هدف در آفریقا و آسیای میانه، نشستی با دعوت از محمدرضا ناظری، مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی وزارت امور خارجه و محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری های توسعه وزارت امور خارجه و با حضور دکتر علی اسحاقی، رئیس و هیئت رئیسه موسسه رازی در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شد.

در این نشست، دکتر علی اسحاقی، با اشاره به برخی اقدامات موسسه رازی در این حوزه، خواستار حمایت و مساعدت وزارت امور خارجه مبنی بر تسهیل فعالیت ها و برنامه های صادراتی موسسه رازی شد.

وی با اعلام کشورهای هدف موسسه رازی به منظور تعامل با کشورهای آفریقایی، گفت: بسترسازی وزارت امور خارجه برای پیشبرد برنامه ها، کمک بسیار موثری به موسسه رازی و کشور خواهد بود تا با توجه به تقاضای کشورهای مختلف برای تولیدات این موسسه، با سرعتی بیشتر این برنامه ها را به اجرا برسانیم.

وی همچنین از رایزنی و گفت و‌گو‌ با دو کشور آسیایی و توسعه همکاری ها با کشور عراق با هدف صادرات واکسن های دام و طیور خبر داد.

دکتر رایناک قادری، سرپرست روابط بین الملل موسسه رازی نیز، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه تعامل با کشورهای آفریقایی، برگزاری جلسه وبینار با سفرای جمهوری اسلامی در این کشورها و دریافت اطلاعات حوزه بیولوژیک آن ها، برگزاری دوره های آموزشی برای کشورهایی همچون موریتانی، مالی، همچنین کشور ازبکستان از آسیای میانه را از آن جمله برشمرد.

در ادامه این نشست، محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری های توسعه وزارت امور خارجه نیز در سخنانی، گفت: به منظور ارائه راهکار مناسب و اجرایی، مسائل و چالش های موسسه رازی در ستاد اطلاع رسانی هماهنگی اقتصادی دولت که توسط وزارت امور خارجه و با حضور مسئولان و نمایندگانی از وزارت خانه ها و مراکز و نهادهای مختلف برگزار می شود، مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به الزام آور بودن مصوبات این ستاد گفت: با توجه به این که تمامی مصوبات این ستاد به امضای معاون اول رئیس جمهور می رسد و لازم الاجرا است؛ ظرفیتی ویژه و مناسب برای طرح و رفع موانع توسعه همکاری های بین المللی موسسه رازی است.

رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری های توسعه وزارت امور خارجه، همچنین صد سالگی موسسه رازی را فرصتی مناسب برای معرفی هر جه بیشتر این مجموعه بزرگ در جامعه بین المللی دانست و بر حمایت این اداره از موسسه رازی تاکید کرد.

این هیئت، سپس با همراهی رئیس و هیئت رئیسه موسسه رازی از بخش های های مختلف این مجموعه از جمله بخش جانوران سمی و موزه دائمی روابط عمومی دیدن کرد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.