پاکسازی 218 دستگاه پل در حوزه راه‌های البرز

معاون راهداری البرز از پاکسازی و تنقیه بستر 218 دستگاه پل بزرگ و کوچک در حوزه راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز ، حمید پرورشی اظهار داشت: با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب و جلوگیری از واردشدن صدمات به ابنیه، قبل از شروع بارندگی‌ها عملیات پاکسازی و لایروبی پل‌ها در محورهای استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر یک هزار و 499 دستگاه آبرو و پل در محورهای استان وجود دارد، گفت: از این تعداد یک هزار و 341 پل دارای دهانه زیر 6 متر هستند که هرسال با بازدید دوره‌ای در صورت نیاز پاکسازی و تنقیه می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه بعد از بررسی‌های انجام شده تنقیه و پاکسازی پل‌های استان با اولویت‌های تعیین شده در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تاکنون 218 دستگاه پل پاکسازی شده و مابقی هم در دست انجام است.

پرورشی با اشاره به اینکه تنقیه پل ها به معنای تمیزکردن، بازکردن و برداشتن گل و لای از دهانه پل‌ها است، گفت: این کار جزو برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی است.

وی با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی پل‌ها با استفاده از ظرفیت از ظرفیت امانی دستگاه و ماشین‌آلات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در حال اجراست، گفت: نیروهای راهداری البرز به منظور آماده باش برای بارندگی های احتمالی در فصل سرما، اقداماتی همچون لجن برداری، احداث و اصلاح قنوها، تخلیه و پاکسازی کانال‌های هدایت آب، تنظیم بستر ورودی و خروجی آبروها، ریزش‌برداری و … در طول محورهای استان انجام داده‌اند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.