راه‌اندازی خط توليد سرم‌های تزریقی به ارزش 7 هزار میلیارد

یکی از مدرن‌ترین خطوط توليد سرم‌های تزریقی به‌زودی در داروسازی دانا افتتاح خواهد شد و با آغاز به کار این خط توليد، بیش از ۱۰ درصد سرم کشور در این داروسازی توليد مي‌شود. ارزش اقتصادی این پروژه 7 هزار میلیارد ریال بوده و برای 100 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا عملیات این پروژه از سه سال گذشته آغاز اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه روند آن کند شده بود. بیش از ۵۰ درصد عملیات عمرانی و جاگذاری دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی در شش ماه گذشته صورت گرفته است.

سرم‌های تولیدی این واحد به لحاظ استفاده از طرح‌های دانش بنیان بسیار با کیفیت است. از مزیت‌های این طرح سیستم آب‌سازی پیشرفته بوده و استفاده از مواد اولیه پروپیلن یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح تولیدی است. ظرفیت اسمی خط توليد سرم دارو سازی دانا سه میلیون باتل نیم لیتری در ماه است. ارزش اقتصادی این پروژه 700 میلیارد تومان بوده و برای 100 نفر به صورت مستقیم و برای 500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌کند.

داروسازی دانا در شهر تبریز واقع شده و از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ شفادارو است. شفادارو نیز از جمله شرکت‌های هلدینگ طرح و توسعه آینده پویا است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.