اعلام آمادگی شورای شهر کرج در عرضه و توسعه مشاغل خانگی در مراکز شهری ،تفریحی و گردشگری

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از اعلام آمادگی شورای اسلامی برای همکاری در توسعه و عرضه مشاغل خانگی در مراکز شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز مسعود محمدی در همایش گرامیداشت شهر،روستا و عشایر که با حضور استاندار محترم، مدیران شهری و اعضای شورای شهر استان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح بر گزار شد، پیشاپیش هفته نیروی انتظامی را به زحمتکشان این عرصه تبریک گفت و اظهار داشت: در شورای اسلامی دوره ششم این آمادگی و تعامل را داریم که در خصوص توسعه و حمایت از مشاغل خانگی ارتباط خوبی با مراکز تفریحی مدیریت شهری برقرار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه سال 1402 را فرصتی بی‌نظیر برای افزایش درآمد مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: امسال با پی گیری استاندار محترم البرز بند ت تبصره ۶ در این استان اجرایی شد طبق این قانون، ساختمان‌هایی که در داخل محدوده‌ شهرها هستند و دارای رای قطعی کمیسیون ماده ۱٠٠ تا پایان ۱۴٠٠ هستند، امکان استفاده از این فرصت را دارند.

محمدی تصریح کرد: در راستای اجرای این قانون حدودا ۴ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت و تاکنون بیش از هزار میلیارد فیش از سوی شهرداری صادر شده است اما متاسفانه وصولی که مورد انتظارمان بود برآورده نشده است.

وی یادآور شد: با این قانون فرصتی بسیار محدود و قانونی بی‌نظیر پیش آمده تا مشکل املاک رای کمیسیون ماده صد کاهش یابد اما مشکلاتی در راستای این قانون برای اکثر شهرها در این تبصره به وجود آمده که روزانه مراجعه کنندگان زیادی دارد مشکل پرونده املاک قولنامه ای است که باعث این شد تا وصولی از پرونده هایی که بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه است با مشکل مواجه شود.

محمدی بیان کرد: نحوه پرداخت فیش های صادر شده نیز دومین مشکل است گریبانگیرمان است که نه میتوان تقسیط کرد و نه میتوان تخفیف داد اگر در این موضوع کمک شود در دریافتی ها می تواند اثرگذار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: بحث صدور پروانه برای املاک قولنامه ای برای شهر کرج و حتی شهرهای اقماری باعث شده مراجعات زیادی به شهرداری و شورای شهر شود که ان شالله در طرح تفصیلی شهر بسیاری از مسایل حل خواهد شد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به تکمیل خط ۲ مترو درون شهری اشاره کرد و گفت: در این راستا برای تکمیل این خط از شهرداری فردیس و کمالشهر نیازمند همکاری و کمک هستیم.

وی به انتزاع شهر فردیس از کلانشهر کرج اشاره و تاکید کرد: در انتزاع شهر فردیس مشکلات حقوقی همچنان پابرجا است که ان شالله با برگزاری جلسات مختلف بتوان این مهم را هر چه سریعتر انجام دهیم.

محمدی به 32 اولویت پروژه های این کلانشهر اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه22 ماه از عمر شوراها باقی مانده است پیشنهاد می دهم که هر شهرستان 10 اولویت پروژه خود را تا پایان دوره ششم به بهره برداری برساند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.