بیستمین پویش نجات قطره‌ها در کرج برگزار شد

بیستمین پویش نجات قطره‌ها؛ در فضایی متفاوت و خاص در مرکز خرید ماندگار برگزار شد.

اینجا طبقه‌ی سوم مرکز خرید ماندگار در عظیمیه است؛ فضایی که برگزاری رویدادهای فرهنگی در آن به دلیل کاربری‌اش، دور از ذهن است. اما با پیوستن به پویش نجات قطره‌ها در بیستمین رویداد، به صفِ یارانِ فرهنگسازی مصرف بهینه آب پرداخته است.

رویدادی متفاوت در مرکز خرید ماندگار

نسترن کیوان‌پور؛ مدیر اجرایی پویش نجات قطره‌ها در حاشیه این مراسم اظهار داشت: «اولین بار است که این رویداد را در یک مرکز خرید برگزار می‌کنیم و در صورت استقبال کودکان و نوجوانان، در آینده نیز مهمان برج ماندگار خواهیم بود.

سام صانعی؛ مدیرعامل شرکت رنگسازی نیپون و حامی مالی رویداد نجات قطره‌ها می‌گوید: «روانشناسی تاثیرِ رنگ بر فرهنگسازی در ذهن کودکان، موضوعی است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران و روانشناسان را به خود جلب کرده است. چرا که رنگ‌ها قادرند احساسات و واکنش‌های مختلف را در کودکان تحریک کنند و تأثیر قابل توجهی بر روی رفتار فردی و اجتماعیِ آن‌ها داشته باشند.»

او با بیان اینکه پویش نجات قطره‌ها، فرهنگسازی را در قالب نقاشی دیواری و رنگ پیش می‌برد می‌گوید: « با توجه به تأثیر رنگ‌ها بر حوزه‌ی روانشناختی کودکان، می‌توان طراحی محیط‌های آموزشی و بازی‌های آن‌ها را به گونه‌ای انجام داد که احساسات مثبت و مفیدی را در آن‌ها تقویت کند و چه بهتر که بتوان با استفاده از رنگ و نقاشی، دغدغه‌مندی محیط زیستیِ کودکان را ارتقا بخشید.»

استقبال مرکز خرید ماندگار از برگزاری پویش نجات قطره‌ها

مدیر بخش تبلیغات و روابط عمومی مرکز خرید ماندگار با اشاره به مشارکت این مرکز تجاری در امور فرهنگی، از برگزاری پویش نجات قطره‌‌ها به منظور آشنایی کودکان با اهمیت موضوع آب در قالب شنبه‌های شاد مرکز تجاری ماندگار خبر می‌دهد.

مهناز تیموری درباره شنبه‌های شاد مرکز تجاری ماندگار توضیح می‌دهد: «دو هفته است که این برنامه در برج تجاری ماندگار راه‌اندازی و روزهای شنبه به شاد بودن بچه‌ها اختصاص داده شده است».

تیموری ادامه می‌دهد: «بر این اساس، برنامه‌های مختلفی از جمله بازی با عروسک، ساخت عروسک، نقاشی برای کودکان در نظر گرفته شده و در ادامه برنامه‌های متنوع‌تری نیز خواهیم داشت».

او درخصوص مشارکت برج تجاری ماندگار در امور فرهنگی نیز می‌گوید: «اولین اتفاق مهم برای هر خانواده حال روحی فرزندان است.  در کنار همه اتفاقاتی که فضای خرید ایجاد می‌کند مشارکت در امور فرهنگی به خصوص برای کودکان هم نیاز است چون وقتی انرژی بچه‌ها تخلیه شود پدرها و مادرها هم حس خوبی خواهند داشت».

او در خصوص پویش نجات قطره‌ها هم می‌گوید: «شعار این پویش یعنی “نجات قطره‌ها” بسیار جالب است چون آب مسئله‌ای حیاتی است. زمانی که فرهنگسازی درباره اهمیت آب از سن پایین شروع شود مسلماً نتیجه بهتری را برای نسل بعد در پی خواهد داشت. به همین دلیل مدیریت مجموعه ماندگار از برگزاری این پویش در این مرکز تجاری استقبال کرد و بناست این برنامه در قالب شنبه‌های کودکان شاد ماندگار برگزار شود».

فرهنگسازي در قالب يك تجربه شاد و ماندگار

مصطفی فراغت؛ عضو تیم اجرایی پویش نجات قطره‌ها نیز می‌گوید: «فرهنگسازی زمانی موثر است که همراه با یک تجربه شاد و ماندگار صورت گیرد به خصوص برای کودکان».

مديرمسئول پایگاه خبری مشق صلح به تجربه دلنشین کودکان در بیستمین پویش نجات قطره‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «شور و هیجان کودکانی که روی دیوارها یا روی کاغذ خط می‌کشند و نقاشی می‌کنند و در عين حال با هم راجع به مصرف آب با زبان كودكانه‌ي خود حرف مي‌زنند، نشان‌دهنده‌ي اين است كه در مسير درستي قرار گرفته‌ايم؛ هرچند راه طولاني است و نيازمند ياري افرادي هستيم كه دغدغه‌ي محيط زيست و فرهنگسازي دارند تا بتوانيم كار خود را مطلوب‌تر ارائه دهيم».

كودكان به نقاشي‌ها جان مي‌بخشند

وحيد صالحي؛ عضو تیم اجرایی پویش نجات قطره‌ها این رویداد را کمک به خلاقیت کودکان می‌داند و می‌گوید: «کودکان با انجام نقاشی‌های دیواری و ساختنِ کاراکترهای کارتونی، به طرح‌ها جان می‌بخشند و در دنیای خیالی خود با داستان‌سرایی، موضوع آب را به خاطر می‌سپارند و قطعا در آینده و در جمع خانواده و دوستان خود تاثیرگذار خواهند بود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.