آماده سازی سالانه 40 هکتار زمین برای واگذاری به بخش خصوصی

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه در سال گذشته 66 قرارداد واگذاری زمین به سرمایه گذاران در این منطقه صورت گرفته است، گفت: سالانه حدود 40 هکتار زمین در این منطقه برای واگذاری به بخش خصوصی و صنایع تولیدی آماده سازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز مهندس اکبر قنبرپور با بیان اینکه امسال میزان قراردادها در این منطقه به 72 قرارداد خواهد رسید، تصریح کرد: هم اکنون بیش از 3۰۰ شرکت صنعتی و تولیدی در این منطقه مستقر هستند که دو هزار محصول را تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند.

وی با اشاره به پتانسیل پیام برای تبدیل شدن به بزرگ ترین قطب اقتصاد دیجیتال منطقه، گفت: در کنار این هدف که در حال اجرایی کردن آن هستیم، رقم خوردن یک درصد از تولید ناخالص داخلی تا سال 1410 از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه با بیان اینکه مدل واگذاری به صورت اجاره بلند مدت 25 ساله از دیگر راهکارها برای جذب سرمایه گذار در این منطقه است، افزود: واگذاری زمین برای احداث سوله کارگاهی از دیگر برنامه ها با همین هدف است که در سالی که گذشت، هشت هکتار زمین به همین منظور در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام نزدیک ترین منطقه ویژه به پایتخت است، گفت: همچنین برخورداری از بخش فرودگاهی و استقرار گمرک در درون این منطقه موجب متمایز شدن پیام از دیگر مناطق ویژه اقتصادی کشور شده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.