هم افزایی بین دستگاهی برای تسهیل در صدور مجوز‌های گردشگری کشاورزی

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز هم افزایی بین دستگاهی را برای تسهیل در صدور مجوز‌های گردشگری کشاورزی ضروری عنوان کرد و گفت: رونق گردشگری کشاورزی علاوه بر حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و کمک به معیشت کشاورزان در اشتغالزایی و توسعه گردشگری روستایی موثر است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز رحیم خاکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیرا جلسه‌ای با حضور رؤسای سازمان جهاد کشاورزی البرز، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و سرمایه‌گذاران برگزار شد که هدف از چنین جلساتی هم افزایی برای تسهیل روند صدور مجوز‌های گردشگری کشاورزی است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه البرز ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری کشاورزی دارد، افزود: این نوع گردشگری یکی از مصادیق جدید گردشگری روستایی است که با حفظ کاربری و در کنار کشاورزی به عنوان فعالیت مکمل انجام می‌شود و آسیبی برای فعالیت کشاورزان ندارد.

به گفته خاکی توسعه گردشگری کشاورزی علاوه بر اینکه به معیشت کشاورزان و حفظ زمین‌های کشاورزی کمک می‌کند، به اشتغالزایی پایدار، توسعه روستا، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد نشاط اجتماعی می‌انجامد.

وی ادامه داد: با توجه به مزایای فراوان توسعه گردشگری کشاورزی هم افزایی و تسهیل در صدور مجوز‌ گردشگری کشاورزی با همراهی دستگاه‌های مرتبط ضروری است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.