استقبال از برگزاری جشنواره گلاب‌گیری در محوطه کاخ مروارید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از برگزاری جشنواره گلاب گیری تا ۱۰ خرداد ماه در محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی مروارید و استقبال عمومی از این جشنواره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز  رحیم خاکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: غرفه بزرگی در مرکزیت جشنواره به گلاب‌گیری سنتی و همچنین فروش گلاب و محصولات مشتق از آن شامل انواع شربت‌ها اختصاص دارد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز این جشنواره برای اولین سال به صورت کاملا زنده و با گلاب‌گیری به روش‌های معمول سنتی انجام می‌‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از نزدیک با مراحل این کار آشنا شوند.
خاکی با بیان اینکه حدود ۷۵ غرفه صنایع دستی و سوغات از استان‌های مختلف شامل کرمانشاه، همدان، تبریز، اصفهان، یزد و غیره در حاشیه جشنواره برپا شده است، اظهار کرد: همچنین برنامه‌های جانبی از جمله اجرای موسیقی محلی نواحی و آیین های محلی اقوام مختلف همه روزه در محل جشنواره برگزار می‌شود.
خاکی با اشاره به اینکه البرز ظرفیت معرفی به عنوان قطب گل کشور را دارد و جشنواره گل لاله نیز اکنون در تقویم رویداد‌های گردشگری البرز ثبت شده، بیان کرد: قصد داریم جشنواره گلاب‌گیری را در تقویم رویداد‌های گردشگری البرز ثبت کنیم به این ترتیب در سال‌های آینده به رویداد ملی تبدیل شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: با توجه به ظرفیت‌های البرز در برگزاری رویدادهای گردشگری کشاورزی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد‌های کشاورزی مانند جشنواره هایی چون نعناع، دارچین و زردچوبه در ماه‌های آتی هستیم. گفتنی است برگزاری جشنواره گلاب‌گیری برای اولین بار است که به صورت زنده و مرحله به مرحله در محوطه کاخ مروارید انجام می‌شود.
انتهای پیام/ شراره کهنسال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.