مرمت 17 دستگاه پل در جاده‌های استان البرز

رئیس اداره نگهداری ابنیه و راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: 17 دستگاه پل بزرگ و کوچک از ابتدای سال ۱۴۰۱ در جاده‌های این استان تعمیر و بهسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز کاظم ناظری با اشاره به اینکه در استان یک هزار و 499 دستگاه پل وجود دارد، اظهار داشت:: از این تعداد پل 11 دستگاه پل فلزی(خرپایی) است و مابقی از نوع سنگی و بتنی است.

وی در ادامه از ترمیم اساسی 17 دستگاه پل و تنقیه کامل 153 دستگاه آبرو کوچک طی سال گذشته خبر داد و افزود: بهسازی و تعمیر پل‌ها شامل تعمیر رادیه و برید، کوله، عرشه ترمیم پی، پاکسازی دهانه و داخل پل‌ها، احداث دیوار برگشتی، تعویض دال‌های فرسوده، اصلاح سیستم زهکشی پل، مقاوم‌سازی پایه پل‌ها، تعریض پل، مرمت قرنیز است.

این مسئول با اشاره به اینکه انجام اقدامات مذکور با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد تومان انجام شده است، گفت: موضوع تعمیر و رسیدگی به امور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی با جدیت در دست اقدام است و همواره تلاش شده با به‌کارگیری افراد متخصص و با تجربه وضعیت کیفی پل‌ها و ابنیه فنی جانمایی شده در راه‌های استان ارتقا یابد.

ناظری در پایان با یادآوری اینکه درحال حاضر اطلاعات همه پل‌های استان در سامانه BMS ثبت شده است، گفت: اطلاعات به دست آمده پس از بررسی نهایی در این سامانه وارد می‌شوند تا روند شناسنامه‌دار شدن پل‌ها طی شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.