صنایع نقش مهمی در اقتصاد یک کشور دارند

رئیس اتاق بازرگانی البرز از جانمایی نامناسب واحدهای تولیدی در کشور خبرداد وآن را یک معضل در سال‌ های آتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز پرهام رضایی با اشاره به اینکه در استان البرز واحدهای صنعتی بزرگ با مشکلات تسهیلات مواجه هستند، اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان با کمک استانداری البرز در جلسات شورای گفت‌وگو با در نظر گرفتن مشکلات این واحدها بخش عظیمی از مشکلات صنعتگران را مرتفع و قرار شد از صنایع برای گرفتن تسهیلات سپرده گرفته نشود.

وی با اشاره به اینکه سیاست های بانکی سیاست‌های مشخص شده است، افزود: زیرساخت‌های درستی در استان در تامین نیازهای صنایع وجود ندارد و باید این زیرساخت‌ها توسط مدیران و دست اندرکاران آن رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در سال جاری صنایع، بخصوص صنایع فولادی با مشکلات جدی انرژی روبرو بوده اند،عنوان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان فولاد داخلی معتقد هستند در سال‌های آینده این صنعت با کمبود شدید سنگ ‌آهن داخلی مواجه می‌شود.

رضایی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم صنایع فولاد کشور مسئله جانمایی واحدهای تولیدی است، عنوان کرد: شرکت‌ها به دلیل جانمایی نامناسب، پس از بهره‌برداری توان بازگشت و تامین سرمایه‌گذاری را ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند وارد بازارهای رقابتی شوند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی نمی تواند مشکلات را حل کند ولی در نقش پلی ارتباطی در ایجاد کمیسیبونهای تخصصی و افرادی تاثیر گذار در اتاق بازرگانی با راه کارهای درست مشکلات صنعتگران را مرتفع سازد.

رضایی با اشاره به اینکه در استان البرز 4 هزار واحد تولیدی وجود دارد،گفت: حمایت از صنایع جزو وظایف ذاتی اتاق‌ های بازرگانی است و اتاق بازرگانی به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری میان بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن ، در مراکز تجاری مهم کشوری، بر حسب تقاضای تجار محل و پیشنهاد وزارت اقتصاد ملی و با تصویب دولت برای هماهنگی فعالیت‌های خود و چانه‌زنی با نهادهای حکومتی برای تأمین منافع‌شان تلاش می کند.

وی ادامه داد: صنایع نقش مهمی در اقتصاد یک کشور دارند و صاحبان صنایع و مدیران مجموعه‌های تولیدی برای شناخت نیازهای واقعی جامعه تلاش مضاعف دارند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.