البرز، مقصدی مناسب برای گردشگران سلامت

دبیر کمیته گردشگری طب ایرانی وزارت بهداشت در بازدید از غرفه البرز در نمایشگاه ظرفیت‌های البرز در زمینه گردشگری سلامت و زیر شاخه های این نوع گردشگری از جمله طبیعت درمانی و طب ایرانی را مناسب جذب گردشگران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البر دکتر محمد پناهی  در بازدید از غرفه استان البرز در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار کرد: البرز در زمینه گردشگری سلامت ظرفیت‌های خوبی دارد و دارای بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی بسیار خوب است. بخش خصوصی هم رشد چشمگیری در این زمینه داشته و پذیرای گردشگران با مقاصد درمانی است.

دبیر کمیته گردشگری طب ایرانی و بنیانگذار شورای گردشگری سلامت کشور با اشاره به اینکه البرز در زمینه طبیعت درمانی و گردشگری تندرستی نیز دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد است، افزود: البرز ما از معدود استان‌هایی است که دارای کویر اشتهارد با ظرفیت کویردرمانی و طبیعتگردی با رویکرد کویر است.

از جمله ویژگی های اشتهارد هم حوزه نمکزار و نمک درمانی است که می‌توان کارهای توسعه‌ای و عمرانی در آن انجام داد. پناهی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که ما در استان البرز ظرفیت طالقان را داریم که منحصر به فرد است.

طالقان به عنوان یکی از ظرفیت‌های بکر طبیعت درمانی مطرح است که علاوه بر این موضوع ظرفیت توسعه گیاهان دارویی و گردشگری طب ایرانی را دارد که منحصر به فرد است؛ البته جاده چالوس و روستاهای اطراف به عنوان یک ظرفیت جذاب گردشگری تندرستی به شمار می‌آیند که از زیر شاخه‌های مهم گردشگری سلامت است.

به گفته بنیانگذار شورای گردشگری سلامت کشور برای اینکه این ظرفیت‌ها را معرفی کنیم باید در وهله اول فعالان گردشگری را با این ظرفیت‌ها آشنا کنیم. به طبع توسعه این حوزه منوط بر این است که بتوانیم در این زمینه بازاریابی و تبلیغات تخصصی انجام دهیم تا فعالان حوزه گردشگری با این ظرفیت‌ها آشنا شوند.

دکتر پناهی دهکده سلامت محب در برغان را یکی از ظرفیت‌های خوب گردشگری سلامت در نه تنها البرز بلکه کشور معرفی کرد و گفت: در کشور دهکده سلامت به معنای تخصصی نداریم و محب جزو اولین‌ مرکزیست که با رویکرد گردشگری طبیعت درمانی، تندرستی و پزشکی فعالیت می‌کند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.