حضور بخش خصوصی البرز در نمایشگاه امسال ویژه بود

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته نسبت به سال‌های قبل تخصصی‌تر و با خلاقیت برگزار شد و حضور فعال بخش خصوصی استان البرز نیز به صورت ویژه دیده شده بود.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز شهرام علی محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز با توجه به نشست‌های متعددی که با بخش خصوصی داشتیم توانستیم همه بخش‌های خصوصی البرز را با اداره کل همراه کنیم.

علی محمدی افزود: هدفمان این است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه گردشگری البرز نهایت استفاده را داشته باشیم. این موضوع بستگی به چگونگی تعامل دولت با بخش خصوصی دارد به این صورت می‌توانیم البرز را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

وی داد: امسال همه بخش‌های انفرادی و گروهی از جمله تشکل‌های گردشگری، واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری و صنایع‌دستی در غرفه حضور داشتند. معاون گردشگری البرز یکی از اقدامات ویژه در نمایشگاه امسال را نهادینه کردن گردشگری خوراک برای استان البرز برشمرد و از معرفی سمنوی سنتی به عنوان سوغات البرز خبر داد.

علی‌محمدی از دیگر بخش‌های فعال در نمایشگاه امسال را حوزه گردشگری کشاورزی عنوان کرد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و گفت: امسال از پلتفرم ورگانو که به معرفی جاذبه‌ها و رویدادهای گردشگری کشاورزی سراسر کشور می‌پردازد رو نمایی شد که برای اولین بار در کشور در استان البرز انجام شده است.

در واقع با توجه به ظرفیت‌های البرز در بخش گردشگری کشاورزی قصد داریم این حوزه را در البرز به صورت ویژه فعال کنیم. او یکی دیگر از اقدامات شاخصی که غرفه البرز در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته انجام داد، را رونمایی از کتاب الکترونیک معرفی جاذبه‌های گردشگری استان برشمرد که به زبان‌های لاتین و فارسی تهیه شده و تمام جاذبه‌های گردشگری طبیعی، فرهنگی و صنایع‌دستی البرز را معرفی می‌کند و دارای QR کد و در حال تکمیل است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: همچنین معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به صورت ویژه و با QR کد صورت گرفت و با هماهنگی‌های صورت گرفته از شهرداری کرج و کوهسار نیز برای معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه حضور موثر داشتند.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های بعدی با رویکرد برتری شرکت می‌کنیم، گفت: فرصت البرز اتصال و نزدیکی به پایتخت و داشتن ظرفیت 15 میلیونی جمعیت تهران است که حتی اگر ده درصد این جمعیت البرز را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند، در حوزه گردشگری موفق عمل کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.