نخستین نشست صنعت و دانشگاه در خانه صمت

نشست مشترک خانه صنعت و دانشگاه های استان البرز صبح امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ در خانه صمت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز حسین رجبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه برگزارشده است اما آن نتیجه ای که باید نداشته است چراکه زبان مشترک لازم بین صنعت و دانشگاه در آن لحاظ نشده است و بحث تولید ثروت در ایده ها مطرح نبوده است.

وی افزود:تدبیری اندیشیده شود که کارها بی نتیجه نباشد و اینگونه نشود که جلسه برای جلسه شود بلکه اصل کار را خروجی داشتن کارها ببینیم. ایشان ادامه داد:اصل کار تبدیل ایده به ثروت است و تلاش این دبیرخانه و کارگروه باید این موضوع باشد.

نبیونی ریس بنیاد نخبگان استان البرز نیز ادامه داد: کارسختی است که بخواهیم همه چیز را از ابتدا شروع کنیم در حالی که رویدادهای زیادی هم اکنون در حال انجام است و تنها لازم است ارتباط مناسبی بین دانشگاه ها و صنعت صورت گیرد.

وی افزود:جای۲۳ مرکز علم و فناوری استان در این جلسه خالی است و بهتر است مجموعه های مرتبط در این حوزه هم به این کارگروه دعوت شوند.

این عضوهیئت علمی دانشگاه گفت:اگر لیستی از رویدادهای استانی و ملی که برگزار می شود تهیه شود و بین همه اعضا به اشتراک گذاشته شود موجب تقویت مشارکت همه خواهد شد.

عزتی معاون علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت:ما در گذشته بارها تلاش داشتیم ارتباط موثری بین صنعت و دانشگاه داشته باشیم اما این موضوع تا کنون میسر نشده است.

وی افزود:ما در دانشگاه سعی کردیم رویکرد متفاوتی را داشته باشیم و امروز دانشگاه نسل سوم را داریم. ایشان با اشاره به فعالیت های انجام شده این دانشگاه گفت:نگاه دانشگاه مهارتی است و به همین دلیل امروز ۵۰ رشته فعال مهارتی مثل آرایشگری و جوشکاری را راه اندازی کرده ایم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد استان البرزگفت:با تلاش های که انجام دادیم امروز ۱۶۰ واحد فناور در دانشگاه آزاد ایجاد کرده ایم.

وی در ادامه گفت:آمایش سرزمینی نکته مهمی است و ماموریت به دانشگاه ها باید براساس آمایش سرزمینی باشد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.