واگذاری بازسازی کاخ مروارید به بخش خصوصی در حال طی روال قانونی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: بخش‌ خصوصی برای مرمت و بازسازی کاخ مروارید اعلام آمادگی کرده و اقدامات مربوط به واگذاری کاخ در حال طی روال قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز فریدون محمدی اظهار داشت: مجموعه کاخ مروارید داری 120 هکتار فضای سبز است که بخش عمده آن به شهرداری کرج واگذار و دریاچه هم احیا شده است؛ اما سازه کاخ که زیر نظر میراث فرهنگی است، آسیب‌های اساسی دیده و نیاز به مرمت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: سال گذشته پیش‌بینی شد بیش از 100 میلیارد تومان بودجه برای مرمت کاخ نیاز است و از همان زمان به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی برای مرمت کاخ بودیم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی برای بازسازی کاخ اعلام آمادگی کرده، گفت: این بنای ارزشمند بعد از مرمت و بازسازی تبدیل به کاخ موزه می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بهره‌برداری از کاخ مروارید را باعث تحولی در گردشگری استان عنوان کرد و گفت: کاخ مروارید درمهرشهر که یکی از بهترین نقاط جغرافیایی شهر کرج است واقع شده است و دارا بودن ویژگی‌هایی چون فضای سبز و دریاچه بسیار زیبا، پارکینگ مناسب و معماری بی نظیر بنای کاخ می تواند آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

محمدی ضمن تأکید بر نظارت کارشناسان میراث فرهنگی بر مرمت کاخ گفت: همه بناهای تاریخی باید در همان چارچوب خود بازسازی شوند و مرمت کاخ مروارید نیز زیر نظر کارشناسان فنی میراث فرهنگی و در چارچوب اصلی بنا انجام می‌شود در ضمن تمام اشیا موجود کاخ پس از مرمت بازگردانده می شوند.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.