نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران در استان البرز رونمایی شد

 به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج،رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در آیین رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ۵/۸۲ مگاواتی که به صورت ویدیو کنفرانس پویش هر هفته الف-ب، در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در شهرستان فردیس برگزارشد، در خصوص این پروژه، اظهار داشت: پروژه  مهم و ارزنده  اولین روتور توربین بخار کار بسیار مهمی در مسیر خودکفایی است که توسط طراحان و مهندسان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران انجام شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ارزش این کار بسیار بیش از رقم ریالی صرفه جویی در هزینه ها است، افزود: اعتماد به نفس و روحیه ای که این کار ایجاد می‌کند، با اعداد و ارقام قابل مقایسه نیست و یکی از نمودهای ظرفیت بالای منابع انسانی در کشور ما به شمار می‌آید.

اردکانیان بیان کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران می‌بایست در برنامه‌ ریزی‌های خود نه تنها به نیازهای کشور، بلکه چشم به بازارهای منطقه داشته باشد. این محصولات موجب خواهد شد تا ایران در کنار تولیدکنندگان بزرگ این صنعت در دنیا قرار بگیرد و بدون تردید با توسعه روابط اقتصادی به شکل روزافزون دست‌اندرکاران این صنعت چه در شرکت تعمیرات نیروگاهی و چه در سایر بخش‌ها، بازار گسترده‌ای را پیش ‌روی خود خواهند داشت.

وزیر نیرو عنوان کرد:اقدامات این چنینی و حرکت در مسیر خودکفایی انگیزه برای جوانانی است که در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند و یکی از روزنه‌های نور به سوی آینده مطمئن و توام با نشاط و رونق و توسعه در کشور و منطقه است.

وی با بیان اینکه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران باید برنامه ریزی برای نیازهای کشور و منطقه داشته باشد، تصریح کرد: چنین محصولاتی ایران را در کنار تولید کنندگان بزرگ در کشورهای منطقه قرار می‌دهد و بازارهای گسترده ای را پیش روی تولیدکنندگان کشور قرار خواهد داد.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.