حدود یک هزار و 600 واحد تولیدی و صنعتی در کشور به چرخه تولید باز خواهند گشت.

 

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز از کرج،علی رسولیان،شامگاه دیشب در بازدید از شرکت شهرک های صنعتی البرز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسیدگی به این واحدها یکی از مسایلی است که به آن در سازمان توجه می شود اظهار داشت: سال گذشته موفق شدیم که یک هزار و 557 واحد راکد که طبق بررسی های صورت گرفته و طبق آمار 59 درصد آنها در حوزه تامین منابع مالی شدند دوباره به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه در قالب کلینیک صنعتی در سطح کشور 900 مشاور از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان انتخاب و این مشاورها با حضور در این واحدها نسبت به عارضه یابی و بررسی های علمی و اقتصادی و رصد نقاط ضعف اقدام می کنند،افزود: این واحدها در زمان های مختلفی تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند آمار جامعی از آنها وجود ندارد.
معاون وزیر صنعت و تجارت بابیان اینکه یکی از برنامه های جدی ما این است که این واحد ها را بار دیگر به فعالیت برگردانیم، خاطرنشان کرد: واحدهایی که در تملک بانک ها هستند این واحدها شناسایی شده که با شورای بانک ها یک تفاهم نامه ای با هدف بازگرداندن آن به چرخه تولید امضا شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد افزایش تولید و تقاضا برای سرمایه گذاری در کشور بوده ایم عنوان کرد: پارسال بیش از 11هزار و 600 قرارداد واگذاری زمین برای فعالان اقتصادی منعقد و حدود پنج  هزار هکتار زمین نیز برای بنگاه های تولیدی اختصاص یافته و به صورت مرتب این واحدها سریعتر منجر به تولید می شوند.
رسولیان با بیان اینکه در سال جهش تولید بسته مشوقی جدید ابلاغ که به تائید وزیر نیز رسیده که در این بسته تخفیفات خوبی را در واگذاری حق انتفاع برای فعالان اقتصادی به خصوص کسانی که زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسانند قائل شده ایم،گفت: بسته ی ویژه ای به شرکت های دانش بنیان، هایتک و شرکت هایی که نسبت به افزایش داخلی سازی محصولات اقدام می کنند اختصاص داده شده که بر اساس آن تخفیف 10 درصدی در ابتدا برای آنها قایل و بهترین اراضی را به انها واگذار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در حوزه برق اقدامات خوبی انجام شده و همچنین در حوزه آب هر میزان که وزارت نیرو از محل های مختلف بتواند به ما آب واگذار کند، این آمادگی را داریم که به هر قیمت این آب را خریداری و در اختیار بخش تولید قرار دهیم.
معاون وزیر خاطرنشان کرد: در همین راستا و در حوزه تصفیه خانه ها به صورت جدی در حال فعالیت هستیم تا پساب صنعتی را بتوانیم به چرخه تولید و مکان هایی که می توان از آن استفاده کرد وارد کنیم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.