افزایش فوتی‌های کرونا از دو هفته آینده

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: تعداد مراجعین سرپایی البرز به روزی ۷۰۰ نفر رسیده که نتیجه تست بیش از ۱۰ درصد آنها مثبت است که این نشان می‌دهد طی دو هفته آینده احتمالاً تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز احمد مهدوی اظهار داشت: با شروع موج جدید کرونا در کشور و افزایش تعداد مراجعین سرپایی و بیماران بستری، رنگ بسیاری از شهرستان‌ها از جمله شهرستان‌های البرز تغییر کرده است.

وی افزود: در حال حاضر به جز شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ که در وضعیت آبی قرار دارند، رنگ مابقی شهرستان‌های البرز به زرد تغییر کرده است.

وی توضیح داد: شرایط موجود حاصل عادی انگاری شرایط و بی توجهی مردم نسبت به استفاده از پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و تزریق دز یادآور واکسن است.

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه هم تعداد بیماران بستری و هم تعداد مراجعین حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی استان حدود سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند با تزریق واکسن دیگری نیازی به استفاده از ماسک ندارند که این تصور غلطی است چرا که همه موارد پروتکل‌های بهداشتی از جمله تزریق واکسن، استفاده از ماسک، حفظ بهداشت فردی و عدم حضور در مراکز شلوغ باید با هم اتفاق بیفتد تا پیشگیری کامل صورت بگیرد.

مهدوی توضیح داد: تعداد مراجعین سرپایی البرز به روزی ۷۰۰ نفر رسیده که نتیجه تست بیش از ۱۰ درصد آنها مثبت است که این نشان می‌دهد طی دو هفته آینده احتمالاً تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز ضمن تشویق مردم به تزریق واکسن یادآور گفت: خوشبختانه سبد واکسن استان تکمیل است و به جز آسترازنکا که عملا وارد نمی‌شود، مابقی واکسن‌ها در مراکز تجمیعی به میزان مورد نیاز موجود است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۵ نفر در بیمارستان‌های البرز بستری هستند که حدود ۵۰ نفر از آنها بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی افزود: از مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان هم که شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و با سهل انگاری سلامت خود را به خطر نیندازند.

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.