جایگاه امروز خود را مرهون خون پاک شهدا هستیم

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز شهدا را آیینه جمال و جلال خداوند بر روی زمین و امامزادگان عشق توصیف کرد و گفت: مسؤولیت‌هایی که امروز داریم را مرهون خون پاک شهدای عزیز هستیم.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، در یادواره شهدای روستای سیرود ساوجبلاغ، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکرم که توفیق داد امروز در این مکان معنوی و فضای روح انگیز و دل انگیر و در پیشگاه مبارک شهدا که روح آن‌ها حاضر و ناظر بر همه اعمال و رفتار ماست، دقایقی را در خدمت شما خوبان باشم.

وی در خصوص جایگاه شهید و شهادت، شهدا را آیینه جمال و جلال خداوند بر روی زمین و امامزادگان عشق توصیف کرد و با اشاره به اینکه شهدا باب المراد هستند، مطرح کرد: این عزیزان عظیم ترین سرمایه خود را که جانشان بود در کف دست گرفتند و برای دفاع از اسلام به جنگ با کفار رفتند و به شهادت رسیدند و در بهترین جایگاه‌ها میهمان خداوند شدند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: زمانی که شهدای کربلا به میدان می‌رفتند، سیدالشهدا (ع) آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» را قرائت می‌کرد؛ در بین بندگان خوب و صالح خدا کسانی هستند که در عهدی که با خدای خود بستند پای بند بودند اما هستند کسانی که هنوز جزو منتظرانند.

سردار حیدرنیا خاطرنشان کرد: کسانی مانند حاج قاسم سلیمانی هستند که ۴۰ سال به پیشگاه خداوند التماس می‌کرد و در کوه‌ها و دشت‌ها به دنبال شهادت می‌گشت اما خداوند این شهید سعید و فقید را ۴۰ سال زنده و از همه بدیات به دور نگهداشت تا به ماموریت اصلی خود که ریشه کنی شقی ترین افراد روی زمین یعنی شجره خبیثه ملعونه داعش بود، عمل کند.

وی بیان کرد: دیدید که چه زیبا سردار افراز اسلام به دست شقی ترین افراد روی زمین به شهادت رسید و به پیشگاه خداوند رفت و همگان برای بدرقه او و همرزمانش تا عرش خدا آمدند. زمانی که اولین قطره خون شهیدی بر زمین ریخته می شود، تمام گناهان او بخشیده می شود. شهدا پاک و منزه به دیدار خداوند می روند و تنها کسانی هستند که بدون حجاب و واسطه خداوند متعال را در روز قیامت ملاقات می‌کنند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار کرد: به گفته امیرالمومنین علی (ع)، وقتی شهدا در صحرای محشر وارد می‌شوند، همه حتی امامان و پیامبران به احترام آن‌ها از مرکب پیاده می‌شوند؛ جمال و جبروت شهدا به قدری است که همه محو ابهت آن‌ها می‌شوند؛ شهدا کسانی هستند که در آن زمان بیش از ۷۰ هزار نفر را شفیع می‌شوند.

سردار حیدرنیا با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه زمانی که همه از ترس قیامت از هم فرار می کنند، دلخوش به شفاعت شهدا و همرزمان و همسنگرانمان هستیم، عنوان کرد: ما گناهکاران دلخوش به این هستیم که زمانی که در صحرای محشر دست ما از همه جا کوتاه است، همرزمان و همسنگرانمان که به شهادت رسیده اند، ما را شفاعت کنند. مگر می شود شهیدی که با والدین او دیدار کردیم ما را ناامید کند؟

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه شهدا شمع محفل دوستان هستند و با بیان اینکه با دقت به فرمایشات پرمغز امام راحل به جایگاه شهید و شهادت می رسیم، افزود: شهدا در قهقهه مستانه و شادی وصول خود نزد خدا روزی می خورند. تنها کسانی که در روز قیامت آرزو می‌کنند به دنیا بازگردند، شهدا هستند زیرا به حدی جایگاهشان در نزد خدا رفیع است که می خواهند به دنیا بازگردند و مجدد شهید شوند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه امنیت مثال زدنی حاکم بر جامعه و منطقه و دنیا را مدیون خون پاک شهدا هستیم، بیان کرد: در منطقه ای قرار داریم که همه اشقیا و استکبار به دنبال ایجاد ناامنی در این کشور و منطقه و جهان اسلام هستند اما فرزندان رشید اسلام و بندگان صالح خدا بر روی زمین، امنیت پایداری را ایجاد کرده اند.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه مسؤولیت هایی که امروز داریم را نیز مرهون خون پاک شهدای عزیز هستیم، خاطرنشان کرد: همه دعا می‌کنیم که در بدو ورود به صحرای محشر و زمانی که دست ما از همه جا کوتاه است، امام حسین (ع) ما را مورد شفاعت خود قرار دهد. برادران و خواهران، با شهدا عشق بازی کنید؛ اگر کسی دست به دامان شد، رستگار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کسی شهدا را تکریم کرد و به خون پاک آن‌ها خیانت نکرد و به دست بوسی پدران و مادران شهدا رفت، عاقبت به خیر می‌شود. باید مراقب باشیم، شرایطی که در این دنیا و فضای ول و رهای مجازی وجود دارد، ما را از اصل خود دور نکند؛ برای حل مشکلات امروز جامعه، همه باید به فرهنگ و تفکر غنی ایثار و شهادت بازگردیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: شهید حمید باکری، قائم مقام لشکر ۱۰ عاشورا در وصیت نامه خود آورده است: دعا کنید خداوند شهادت را نصیب شما کند که در غیر این صورت زمانی می‌رسد که جنگ تمام می‌شود و رزمندگان به سه دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول افرادی هستند که به مخالفت با گذشته خود بر می‌خیزند و از گذشته خود پشیمان هستند.

سردار حیدرنیا اضافه کرد: دسته دوم افرادی هستند که راه بی تفاوتی را بر می‌گزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند و دسته سوم نیز، کسانی هستند که به گذشته خود وفادارند و نسبت به شهدا، همرزمان و امام خود و ولی خدا بر روی زمین احساس مسؤولیت می‌کنند و از شدت غصه ها و مصائب دق می‌کنند.

وی ادامه داد: این شهید همچنین گفته از خداوند بخواهید که با شهادت از عواقب زندگی پس از جنگ در امان بمانید زیرا عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد و جزو دسته سوم ماندن بسیار سخت خواهد بود؛ به همین دلیل حاج قاسم در کوه و بیابان گریه و به خدای خود التماس می کرد که شهادت را نصیب او کند و دیدید زمانی که به شهادت رسید، خداوند چگونه این شهید را با آبرو و عزت، به نزد خود برد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه کم کم صدای پای محرم به گوش می رسد و باید رخت عزای امام حسین (ع) را به تن کنیم، اظهار کرد: زمانی که در مراسم شهدا شرکت می کنم، نمی توانم از جوان رعنای اباعبدالله الحسین (ع) نگویم. پدران و مادرانی که امروز در این یادواره شرکت کرده اند، جوانان خود را مانند علی اکبر (ع) امام حسین (ع) به مقتل فرستادند.

وی مطرح کرد: ابن طاووس در مقتلش آورده است اولین کسی که از بنی هاشم روانه میدان شد، حضرت علی اکبر (ع) بود؛ زمانی که نزد امام حسین (ع) آمد و اذن جهاد خواست، سیدالشهدا (ع) بی درنگ اجازه داد، مانند بسیاری از پدران و مادران شهدا. در همان حال با اشک می گفت خدایا گواه باش که من جوانی را برای مبارزه با اشقیا و این گروه ستمگر می فرستم از نظر صورت، سیرت و رفتار شبیه ترین فرد به رسول خداست.

سردار حیدرنیا بیان کرد: زمانی که جوان رعنای امام حسین (ع) در میدان نبرد با اشقیا جنگید و تعدادی را به درک واصل کرد، تشنه لب شد و نزد پدر بازگشت و فرمود: ای پدر تشنگی مرا از پای در می آورد و سنگینی سلاح ناتوانم می کند، آیا جرعه ای آب داری بنوشم و مجدد به جنگ با اشقیا بروم؟ خدا کند هیچ پدر و مادری شرمنده فرزندش نشود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز افزود: زمانی که علی اکبر (ع) مجدد به میدان نبرد بازگشت و در حال به شهادت رسیدن به دست اشقیا بود، فریاد زد: خداحافظ پدر جان و سلام بر تو ای رسول الله که مرا سیراب کرده ای. و آنگاه بود که امام حسین (ع) سراسیمه به سمت پیکر پاک فرزندش شتافت و زمانی که سر بر صورت فرزندش گذاشت همه گفتند جان به جان آفرین تسلیم کرد و آنگاه فرمود: اف بر این دنیا پس از تو باد.

وی اظهار کرد: امروز یک مهمان عزیز که شهیدی گمنام است، داریم، البته این شهدا نام آور هستند و ما در این دنیا گمنام شده ایم. آن ها در اعلی علیین میهمان خداوند متعال هستند. امید است خداوند به همه ما توفیق بدهد که مانند همرزمان، همسنگران و فرماندهانمان به شهادت برسیم و عاقبت به خیر شویم زیرا در دسته سوم ماندن دشوار است و بنده گناهکار در خود نمی بینم که در ردیف سوم قرار گیرم.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.