مشکلات شهرک‌های صنعتی البرز با سرعت بیشتری رفع می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: حذف ناگهانی ارز تدریجی و افزایش ناگهانی قیمت مواد اولیه و نهاده‌ها، تولید کنندگان را برای تامین سرمایه در گردش با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز سیف اله اسدالهی امروز  در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی سراسر کشور که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب همه مردم روحیه بسیجی داشتند و جهادگرایانه کار می‌کردند ولی متاسفانه امروز از این نگرش فاصله گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: امروز برای برخی جهت گیری‌ها به سمت اشرافی گری و ثروت اندوزی سوق پیدا کرده که همین امر منجر به فراموشی روحیه بسیجی می‌شود.

وی افزود: تشکل بسیج باید سازماندهی شده و هدفدار پیش برود و اینکه بخواهیم موردی و بدون اختیارات و شرح وظایف به مساله‌ای ورود کنیم، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

این مسئول تاکید کرد: در کارگروه تسهیل گری استان که خرداد ماه تشکیل شد بیش از ۱۸ مورد پرونده برای بررسی ارجاع شد ولی با توجه به اینکه این کارگروه یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود، این هفته فقط یک مورد برای بررسی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه عمده مواردی که در بحث تولید مشکل ساز است به قوانین وضع شده مرتبط است، گفت: اغلب این قوانین یا نیاز به به روز رسانی دارند و یا باید جلوی تفسیرهای متفاوت آنها توسط کارشناسان دستگاه‌های مختلف گرفته شود.

اسدالهی تاکید کرد: تمام این تفسیرهای متفاوت تبعاتی را برای فعالین اقتصادی و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در پی دارد که خوشایند نیست.

وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی باید ورود و به صوت کارشناسی این موارد را احصاء کند تا اگر لازم باشد پیشنهادات آنها در قالب لایحه به دولت ارایه و در نهایت در مجلس مطرح تا قوانینی که با مشکل مواجه هستند، اصلاح شوند.

وی گفت: گاه شاهد آن هستیم تصمیمات اقتصادی در بحث کلان گرفته می‌شود ولی مقدمات اجرای آنها در بدنه استان‌ها فراهم نشده است.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال حذف ناگهانی ارز تدریجی و افزایش ناگهانی قیمت مواد اولیه و نهاده‌ها، تولید کنندگان را برای تامین سرمایه در گردش با مشکل جدی مواجه کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: تولیدکنندگان تقاضای تقسیط مالیات و بدهی به تامین اجتماعی و برخورداری از وام‌های کم بهره را دارند که قابل بررسی است.

وی توضیح داد: قطعا اگر تولیدات ما زمینه صادرات نداشته باشیم و زمینه مراوده با سایر کشورها وجود نداشته باشد و محصولات در انبارها باقی بماند، باید منتظر مشکلات بیشتری باشیم.

اسدالهی تاکید کرد: باید از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی برای افزایش صادرات تولیدات داخلی استفاده کنیم و ما هم در کارگروه‌های اقتصادی استانداری بحث تسهیل گری و روان سازی فعالیت‌های اقتصادی استان را دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: شنیدن این جمله «اگر بخش دولتی با ما کاری نداشته باشد ما مسیر خود را می‌رویم » از زبان فعالان اقتصادی دردناک است و به هیچ وجه زیبنده حکومت اسلامی نیست.

وی گفت: در تلاشیم مشکلات شهرک‌های صنعتی از قبیل آب و برق و تصفیه پسماند و …  با رفع محدودیت‌های اعتباری با سرعت بیشتری حل شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/ شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.