یک هزار و ۷۶ پرونده فرزند خواندگی در بهزیستی استان البرز وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان البرز از یک هزار و ۷۶ پرونده فرزند خواندگی خبرداد که برخی شرایط واگذاری ندارند.

به گزارش پایگاه خبری همگام با البرز وجیهه فلاح محمدی، مدیرکل بهزیستی استان البرز، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان بهزیستی برگزار شد، با اشاره به اینکه شعار «شروعی دوباره برای بهتر زیستی» برای ۴۲ امین سالگرد تاسیس بهزیستی انتخاب شده است، گفت: جامعه هدف گسترده بهزیستی که از جمله آن می‌توان به زنان بد سرپرست و بی سرپرست، افراد سو مصرف مواد مخدر، افراد آسیب دیده و… از جمله آن ها است مشمول خدمات می‌شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سازمان بهزیستی درگیر مسائل اجتماعی است، افزود: انتظار داریم وظایف و خدمات سازمان بهزیستی در سطح جامعه اطلاع رسانی و بیان شود که این مهم به کمک اصحاب رسانه ممکن است.

وی ضمن با اشاره به اینکه با اعتبارات محدود دولتی ارایه خدمات به تمامی جامعه هدف بهزیستی ممکن نیست، یادآور شد: خود مردم و خیرین بازوی توانمند و کمکی ما در این حوزه خواهند بود.

این مقام مسؤول در خصوص رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز جامعه هدف بهزیستی، گفت: خانوارهای تحت پوشش ورود خوبی نداشتند، باید اطلاع رسانی در سطح وسیع انجام شود، جامعه هدف این طرح باید وارد سایت مربوطه شوند و قبوض خود را ثبت کنند تا از خدمات رایگان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به نام بودن قبض شرط استفاده از این خدمات نیست و تنها با ثبت شماره قبض می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری در خصوص تکدی گری و کودکان کار، گفت: ساماندهی تکدی‌گران و کودکان کار جزو اولویت‌های ما است، در این خصوص بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد، در برخی موارد درآمد کودک کار نیاز خانواده است که با توجه به محدودیت منابع نمی‌توانیم در این خصوص حمایت ویژه ای داشته باشیم.

در این جلسه معاون اجتماعی بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه سال گذشته ۹ هزار و ۲۰۶ وسیله برای توانبخشی افراد دارای معلولیت تهیه شد، عنوان کرد: همچنین ۲ هزار و ۷۵۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز است که شمار آنان پنج هزار و ۳۶۰ نفر است.

میر محمدی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۸۴ خانواده دارای چند قلو زیر پوشش حمایتی بهزیستی هستند، گفت: : اکنون یک هزار و ۷۶ پرونده فرزند خواندگی داریم که برخی شرایط واگذاری ندارند.

میر محمدی با بیان اینکه وام اشتغال به زنان سرپرست خانوار دارای مهارت ارایه می شود، گفت: در مرکز ۱۲۳ یا مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی البرز امسال ۲ هزار و ۷۲۹ پرونده تشکیل شده که ۲ هزار و ۱۳۴ مورد مرتبط بوده است.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.