مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز افتتاح شد

رئیس جهاد دانشگاهی البرز از افتتاح مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز در ادامه زنجیره خدمات علمی گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان است و امیدواریم این مرکز به کاهش آسیب های روانی کمک کند. اعضای این گروه سابقه علمی بسیار خوبی دارند.

به گزارش همگام یا البرز احمدرضا فیروزی در مراسم افتتاح مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی که با حضور مسئولان این نهاد و رئیس سازمان نظام روانشناسی انجام شد، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی زیست بومی است که در حوزه های مختلف پژوهشی، فرهنگی و تجاری سازی فعالیت می‌کند و ویژگی این مجموعه این بوده که ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف را در کنار هم قرار داده که همین ویژگی کنار هم بودن حوزه‌ها باعث موفقیت این نهاد شده است.

وی با بیان عملکرد خوب جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش گفت: در سطح ملی با نگاه و حمایت ویژه رهبری در سطح کشور 41 طرح فناورانه داریم؛ به عنوان مثال دانش فنی تولید رام قطار برای اولین بار در کشور در دو سال گذشته در جهاد دانشگاهی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در البرز آمادگی فعالیت در حوزه های مختلف به ویژه علوم انسانی را داریم، اظهارکرد: در البرز به عنوان استان علم و فناوری به حوزه علوم انسانی کمتر توجه شده است. البرز در بسیاری از شاخص‌ها رتبه خوبی ندارد و رتبه یک تا سه در بسیاری از آسیب های اجتماعی را دارد؛ بنابراین ضرورت رسیدگی به این موضوع احساس می‌شود.

وی مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی را در ادامه زنجیره خدمات علمی گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان دانست و گفت: امیدواریم این مرکز به کاهش آسیب های روانی کمک کند. اعضای این گروه سابقه علمی بسیار خوبی دارند.

وی از فعالیت های گروه پژوهشی را طرح های شبکه شادکامی و اکنون در حوزه علوم اعصاب و توانبخشی و طرح های مرتبط عنوان کرد و افزود: درصدد هستیم در کنار این طرح به خروجی نرم افزاری هم برسیم که با دانشگاه تهران همکاری هایی انجام شده است. سعی می شود فعالیت های این گروه را ارتقا دهیم و ارتباط بهتری با شهروندان داشته باشم.

به گفته وی یکی از اهداف مهم این است در کنار این گروه پژوهشی خدمات جدید را پیش ببریم.
وی افزود: گروه آسیب شناسی اجتماعی نیز در البرز فعالیت می‌کند که می‌تواند کمک کننده باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که در ادامه فعالیت‌ها خصوصا در مرکز خدمات روانشناختی با دستگاه‌ها تعامل خوبی برقرار و خدمات گسترده‌تری با همکاری سازمان ها ارائه شود.

پایگاه خبری استان البرز

انتهای پیام/شراره کهنسال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از ثبت دیدگاه. پس از بررسی نمایش داده خواهد شد.